تحقیق گیاه داروئی علف هفت‌بند

تحقیق گیاه داروئی علف هفت‌بند

تحقیق-گیاه-داروئی-علف-هفت‌بند

دانلود تحقیق گیاه داروئی علف هفت‌بند،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 10 

بخشی از این تحقیق :
علف هفت‌بند (polygonome) گیاهی است یکساله و دارای ساقه خوابیده که طول آن به 50 سانتیمتر می‌رسد. برگهای آن ریز ، نوک تیز و گلهای آن ریز و کوچک و به رنگ صورتی است. این گیاه در اکثر نواحی آسیا ،‌ اروپا و آفریقا و آمریکا می‌روید و در مقابل عوامل خارجی بسیار مقاوم است. بطوری که حتی اگر لگدمال شود باز هم از بین نمی‌رود. علف هفت بند در چمنزارها ،‌ کنار جاده‌ها ، اراضی متروک و خرابه‌ها ،‌ مناطق سایه در و بین تخته سنگها می‌روید. این گیاه در اکثر نقاط ایران نیز وجود دارد.
راسته علف هفت بند Polyganales فقط دارای یک تیره به نام تیره پلی گوناسه یا علف هفت بند است. اختصاص گیاهان این راسته در مادگی آنهاست که از تخمدان سه برچه‌ای ولی یک خانه درست شده و محتوی یک تخمک ایستاده است. میوه گیاهان این راسته به صورت فندقه‌ای مثلثی ، سه گوش و محتوی دانه‌ای با آلبومن حجیم نشاسته‌ای است. 
مشخصات تیره علف هفت بند 
گیاهانی دارای برگهای متناوب با گوشوارک و غلاف یا نیامی غشایی هستند. گل دارای گلپوش کاسبرگی یا گلبرگ مانند در چرخه‌های سه یا پنج تایی است. نافه در اصل شامل 6 پرچم در دو چرخه سه‌تایی است که به علت مضاعف شدن یا تحلیل رفتن برخی از پرچمها ممکن است تغییر پیدا کند. مادگی دارای دو یا سه برچه به صورت تخمدانی یک خانه با یک تخمک راست و ایستاده است. دانه شامل آلبومن نشاسته‌ای است.
تیره پلی گوناسه دارای 30 جنس و در حدود 600 گونه است که 100 گونه آن در جنس ترشک ، 180 جنس در جنس پلی گونوم در حدود 12 گونه در جنس اریوگونوم و 125 گونه در جنس کوکولوبا قرار دارند. انتشار کلی این تیره در مناطق معتدل سرد و سرد نیمکره شمالی است. از این تیره 9 جنس و بیش از 77 گونه تقریبا در تمامی فلات ایران بطور پراکنده انتشار دارند.
تركيبات شيميايي: 
علف هفت بند دريا اسيد پوگيلونيك ، اسيد اگزاليك ، آرابينوسيد ، اسانس ، مواد رزيني ، مواد قندي و موسيلاژ مي باشد .
دانلود فایل


تحقیق گیاه داروئی علف هفت‌بند

گیاه داروئی علف هفت‌بند, دانلود تحقیق گیاه داروئی علف هفت‌بند, تحقیق در مورد گیاه داروئی علف هفت‌بند, تحقیق گیاه داروئی علف هفت‌بند, تحقیق درباره گیاه داروئی علف هفت‌بند, تحقیق راجع به گیاه داروئی علف هفت‌بند, تحقیق آماده گیاه داروئی علف هفت‌بند, تحق,,,

کشاورزی و زراعت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید