تحقیق مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور

تحقیق مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور

تحقیق-مواد-اولیه-پروتئین-حیوانی-در-تغذیه-طیور

دانلود تحقیق مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 14 

بخشی از این تحقیق :
پودر بقایای کشتارگاههای طیور 
طبق برسی انجام شده در ایران درصد مواد غیر قابل مصرف لاشه طیور پس از کشتار بدون توجه به جنسیت آنها به قرار زیر است : 
- خون 7/1 درصد 
- پرها 7 درصد 
- سر و پا 65/8 درصد 
- اندرونه ها و امعاء و احشاء 59/6 درصد 
- مجموعاً 9/23
چنانچه از 7 درصد پر ، 2 درصد آن را شاهپرها حساب کنیم ، بقایای غیر قابل استفاده در کشتارگاههای طیور که به دور ریخته می شود را مجموعاً می توان رقمی در حدود 9/18 درصد منظور نمود که متاسفانه در ایران قسمت اعظم این بقایا بدون استفاده به دور ریخته می شود در حالی که با نصب دستگاههای مخصوص در کنار کشتارگاههای طیور می توان به طور متوسط از هر سه کیلو گرم بقایای مزبور یک کیلو گرم پودر بقایا برای تغذیه دام و طیور و ماهی تولید نمود . 
پودر بقایا چنانچه به طور مطلوب تهیه و چربی آن به خوبی گرفته شود . دارای میزان کافی پروتئین خام می باشد . از نظر ویتامین و اسید آمینه ها نیز غنی است به طوری که لیزین آن در حدود 7/2 درصد و میتونین آن در حدود 1 درصد است . 
طرز تهیه پودر ضایعات یا بقایای کشتارگاههای طیور بدین ترتیب است که پس از کشتار امعاء و احشاء و سر و پا ها و شاهپر ها را وارد سرند متحرک می کنند و به وسیله عمل گریز از مرکز (سانتریفوژ) آنها را در آب شستشو می دهند و سپس مواد را در مخزن پخت که دارای حرارت 140 درجه سانتیگراد است ، به مدت 3-4 ساعت حرارت می دهند و چربی آن را تا حد امکان جدا می کنند . 
پودر پر : 
پودر پر منبع خوبی از پروتئین غذایی است که می توان آن را به غذای دام و طیور و ماهی به کار برد . پودر پر خام دارای مواد غیر قابل هضم می باشد ولی چنانچه با حرارت و رطوبت هیدرولیز شود ، به طور رضایت بخش قابل هضم می شود ، از این رو معمولاً به مدت 18 ساعت در حرارت 121 درجه قرا می گیرد . در نتیجه پودر هیدرولیز شده با قابلیت هضم آن به میزان قابل توجهی بالا می رود . در دستگاههای جدید ، هیدرولیز شده دارای مقدار قابل توجهی پروتئین (80-85 درصد) و مقداری اسید آمینه ضروری است . 
پودر پر از نظر اسید آمینه نوع لیزین ،‌ضعیف است و از نظر تریپتوفان و هیستیدین نیز دچار کمبود می باشد . مواد معدنی پودر پر در حدود 4 درصد و میزان فسفر آن سه برابر کلسیم است . پودر پر حاوی 2-3 درصد چربی بوده و ویتامینهای موجود در آن به خصوص ویتامین های دسته B در حدود دانه غلات می باشد . 
در جیره های حاوی سویا و ذرت تا حدود 5 درصد پودر پر هیدرولیز شد ه بدون اشکال مورد استفاده قرار داد ، ولی در عمل اغلب حداکثر مقدار قابل استفاده در حدود 2-3 درصد جیره غذائی می باشد . جدول 42 ترکیب بقایای کشتارگاه طیور و پودر پر هیدرولیز شده را به عنوان مقایسه نشان می دهد : 
پودر شیر و مواد حاصله از آن : 
از شیر و مازاد کارخانجات لبنیات سازی از قبیل شیر چربی گرفته (پس چرخ ) ، شیر خشک ،‌دوغ حاصل از کره گیری و لاکتوسرم یا آب پنیر و سرانجام کشک در جیره غذائی ماهی و طیور استفاده می شود . در ایران با توجه به مصرف این مواد در تغذیه انسان و نیز کمبود شیر و فراورده های آن ترجیح داده می شود که تمام فراورده های کارخانجات لبنیات سازی و مازاد آنها به مصرف تغذیه انسان برسد ولی چون در جیره های عادی امکان استفاده آن ممکن است در ایران در آینده نزدیک وجود داشته باشد ، به طور مختصر به عنوان یک ماده اولیه پروتئینی در مورد این فراورده ها اشاره می شود . 
دانلود فایل


تحقیق مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور

مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور, دانلود تحقیق مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور, تحقیق در مورد مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور, تحقیق مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور, تحقیق درباره مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور,,,,

دام و طیور

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید