تحقیق اندازه گيري و تعيين منيزيم به روش بيناب سنجي جذب اتمی

تحقیق اندازه گيري و تعيين منيزيم به روش بيناب سنجي جذب اتمی

تحقیق-اندازه-گيري-و-تعيين-منيزيم-به-روش-بيناب-سنجي-جذب-اتمی

دانلود تحقیق اندازه گيري و تعيين منيزيم به روش بيناب سنجي جذب اتمی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 25 


فهرست :                                                 
پيشگفتار                                                                              
مقدمه                                                                               
1ـ هدف و دامنه كاربرد                                                              
2ـ مراجع الزامي                                                                     
3ـ اصطلاحات و تعاريف                                                         
4ـ مواد لازم                                                                            
5ـ وسايل لازم                                                                         
6ـ نمونه برداري                                                                        
7ـ آماده سازي                                                                         
8ـ روش كار                                                                               
9ـ بيان نتايج                                                                           
10ـ دقت                                                                                
11ـ گزارش آزمون

بخشی از این تحقیق :
استاندارد(خوراك دام و طيوروآبزيان ـ اندازه گيري منيزيم به روش بيناب سنجي جذب اتمي ـ روش آزمون)كه توسط كميسيون هاي مربوطه تهيه و تدوين شده و در سيصدو نودو چهارمين جلسه كميته ملي استاندارد خوراك و فرآورده هاي كشاورزي مورخ 5/5/82 مورد تصويب قرار گرفته است اينك به استناد بند يك ماده سه قانون اصلاح قوانين و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ابران مصوب بهمن ماه 1371 بعنوان استاندارد ملي ايران منتشر مي شود.
براي حفظ همگامي و هماهنگي با تحولات و پيشرفتهاي ملي و جهاني در زمينه صنايع ، علوم و خدمات . استاندارد هاي ملي ايران در موقع لزوم و تجديد نظر خواهد شد و هرگونه پيشنهادي كه براي اصلاح يا تكميل اين استاندارد ها ارائه شود ، در هنگام تجديد نظر در كميسيون فني مربوطه مورد توجه قرار خواهد گرفت بنابر اين براي مراجعه به استاندارد هاي ملي ايران بايد از آخرين تجديد نظر آنها بهره گيري كرد.
در تهيه  و تدوين اين استاندارد سعي شده است كه ضمن توجه به شرايط و نيازهاي جامعه ،‌در حد امكان بين اين استاندارد و استاندارد ملي كشورهاي صنعتي پيشرفته هماهنگي ايجاد شود. منبع و ماخذي كه براي تهيه اين استاندارد به كار رفته به شرح زير است :
مقدمه 
مواد معدني بخش كوچكي از جيره غذايي حيوانات را تشكيل مي دهند ولي وجود آنها بسيار حياتي است . مواد معدني در بدن حيوانات در حال رشد نقش مهمي را بعهده داشته و در فعاليتهاي حياتي ديگر اعضاء‌دخالت دارند . يكي از اين عناصر مهم و ضروري براي رشد و فعاليت حيوانات منيزيم رابطه نزديكي با كلسيم و فسفر دارد و تقريباً 70% كل منيزيم در استخوانها و بقيه در بافتهاي نرم و مايعات بدن حيوان پراكنده است . منيزيم معمول ترين فعال كننده آنزيم بوده و بعنوان يك ماده تسريع كننده در سوخت و ساز كربوهيدرات و چربي اثر مي گذارد و جهت فعاليت مناسب و تنظيم كار آنزيمها دخالت دارد .
كاهش غلظت اين عنصر در رژيم غذائي و پس از آن كاهش سطح آن در خون سبب كزاز عضلاني مي شود و همچنين باعث كاهش رشد و قابليت   دسترسي زيستي مي شود كه به دو طريق مي توان اين كاهش را جبران كرد اولين روش غني سازي خاك با منيزيم كه از اين طريق ميتوان مواد غذائي (خوراك دام و طيور و آبزيان ) را با منيزيم غني كرد دومين روش اضافه كردن يونهاي منيزيم با غلظت هاي بالا در جيره غذائي ، سبب بهبود بيماري مي شود . منيزيم بصورت تركيبات مختلف از جمله اكسيد منيزيم ،‌سولفات منيزيم ،‌كلريد منيزيم ، كربنات منيزيم ، و استات منيزيم مي تواند در خوراك دام و طيور و آبزيان مورد استفاده قرار گيرد
دانلود فایل


تحقیق اندازه گيري و تعيين منيزيم به روش بيناب سنجي جذب اتمی

اندازه گيري و تعيين منيزيم به روش بيناب سنجي جذب اتمی, دانلود تحقیق اندازه گيري و تعيين منيزيم به روش بيناب سنجي جذب اتمی, تحقیق در مورد اندازه گيري و تعيين منيزيم به روش بيناب سنجي جذب اتمی, تحقیق اندازه گيري و تعيين منيزيم به روش بيناب سنجي جذب اتم,,,

کشاورزی و زراعت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید