مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-مفاهیم-و-تعاریف-تجاری-سازی-(فصل-دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)،
در قالب ورد و قابل ویرایش

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


فهرست مطلب:
2-1- مقدمه
2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي
2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي
2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق  
2-5- روند تجاري‌سازي دانش 
2-6- فرآيند تجاري‌سازي 
2-7- انواع تجاري‌سازي 
2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي 
2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي 
2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي 
2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي
2-12-  ساختار نوآوري
2-13- كارآفريني 
2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته
2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران
پیشینه پژوهش
منابع


قسمتی از متن فایل

مقدمه
   ارتقاي كيفيت زندگي بشر و توسعه سطح رفاه جامعه و تحولات اقتصادي و اجتماعي و بين‌المللي، مرهون تحقيقات علمي و سازمان يافته آن جامعه است. اما اين يافته‌ها تا زماني كه جنبه كاربردي پيدا نكنند و به بازار عرضه نشوند يا در دسترس متقاضيان قرار نگيرند از اهميت برخوردار نخواهند بود و هزينه‌هاي تحقيق را جبران نخواهند كرد. دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي از طريق تجاري‌سازي فناوري‌ها، هزينه‌هاي توسعه فناوري‌هاي خود را جبران كرده و امكان سرمايه‌گذاري در فناوري‌هاي بهتر و پيشرفته‌تر را براي خود به وجود مي‌آورند.
   دنيا در حال تغيير است و سرعت اين تغيير روز به روز بيشتر مي‌شود. فناوري‌هاي جديدي ظهور مي‌كنند و معادلات بازرگاني را بر هم مي‌زنند. سيستم‌هاي مديريت نيز بايد بتوانند با اين تغييرات كنار بيايند. مهم‌ترين تفاوت دنياي امروز با ديروز، سرعت تحولات فناورانه عنوان شده است، اين موضوع با تغيير در قلمرو و بكارگيري و تجاري‌سازي ايده‌ها در مراكز تحقيقاتي و پژوهشي و دانشگاه‌ها همراه است (موسايي، صدرائي، بندريان، 8:1387).
   در طي دو دهه اخير نقش و مسئوليت بخش دانشگاهي (دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي) در نظام ملي نوآوري كشورها، خصوصاً در كشورهاي توسعه يافته با تغييرات مهمي مواجه بوده است. در اين كشورها بخش دانشگاهي به عنوان بخش توليد و عرضه دانش با چالش پاسخگويي بهتر به ساير مؤلفه‌هاي نظام ملي نوآوري مواجه مي‌باشد؛ و به طور روزافزوني در بهبود كارآيي  آنها در توليد دانش و افزايش سطح  كيفيت تحقيقات حاصل از اين بخش تلاش مي‌گردد.

دانلود فایل


مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم),ادبیات نظری تجاری سازی,پیشینه تحقیق تجاری سازی,تجاری سازی ppt,موانع تجاری سازی محصول را بنویسید,اصول تجاری سازی محصول,جزوه تجاری سازی محصول

مبانی نظری

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید