دینا فایل / نقش خانواده در جامعه امروزی
نقش خانواده در جامعه امروزی
نقش خانواده در جامعه امروزی
مقدمه:
خانواده اولين و مهمترين نهاد درتاريخ فرهنگ و تمدن انساني است واولين مدرسه اي است كه انسان درآن تعليم مييابد و با اصول زندگي اجتماعي وروش تفاهيم باديگران آشنا ميشود. خانه، فضايي است كه درزير سقف آن ارزشهاي اخلاقي و اجتماعي ازنسلي به نسل ديگر منقل ميشود و اسباب رشد عاطفي، اخلاقي، اجتماعي افراد فراهم ميگردد. درجهان امروز متأسفانه به رغم تعاليم حياتبخش انبياء بنيان خانواده دركشورهاي صنعتي درحال فرو ريختن است واگر خرمندان و متفكران براي جلوگيري از اين پيشآمد، تدابير لازم را اتخاذ نكند، بخش عظيمي از ارزشهاي والاي انساني دسخوش خطر خواهد شد و عالم بشري با بحرانهاي مضاعفي روبرو خواهد گرديد. سستشدن اساس خانواده، افزايش خشونت، اضطراب، ناامني و بحرانهاي اجتماعي بهواقع ريشه درعدم توجه به اهميت و نقش خانواده دارد. همانطور كه ميدانيم شخصيت هرفرد درخانواده شكل ميگيرد. روابط عاطفي پدران و مادران با فرزندان خود، اهميت وئ نقش خانواده دارد. همانطور كه ميدانيم شخصيت هرفرد درخانواده شكل ميگيرد. روابط عاطفي پدران و مادران با فرزندان خود، اهميت خانواده و نقش آن را روشن ميسازد. ادراك ارزشهاي معنوي واخلاقي، رشد اجتماعي، عاطفي، عقلاني و بدني، درحد وسيع درخانواده صورت ميگيرد. بنابراين خانواده را بايد نهادي مقدس يا باارزش تقلي كرد. ازسوي ديگر، خانواده نهادي است كه عواطف فرد در آن شكل ميگيرد فرد درخانواده نحو بروز عواطف را فرا ميگيرد. كنترل كردن عواطف را ميآموزد و نيازهاي عاطفي خود را تأمين ميكند. شايد هيچ نهاد اجتماعي ديگري به اندازه خانواده در تامين نيازهاي اساسي رواني به ويژه نيازهاي عاطفي، موثر نباشد. به زعم اكثر قريب به اتفاق دانشمندان علوم انساني آنچه تحت عنوان نابسماني هاغي رفتار بشري و به بيان صحيح تر اختلات رفتاري از قبيل بزهكاري، اعتياد به مواد مخدر، سرقت، سرگشتگيهاي جنسي، فرار از كانون خانواده و … در جامعه مشاهده ميشود ، درحقيقت منشاء و مأوا در تربيتهاي غير اصولي و نابساميهاي خانوادگي دارد. بنابراين از روزي كه توجه علماي انسانشناسي و به خصوص روانشناسان به منشأ علت عمده اختلالات رفتاري بشري جلب گرديد، دروان كودكي سالها ي سرنوشتساز براي پرورش شخصيت و به تبع آن محيط خانواده به عنوان اولين و مهمترين پرورشگاه، مورد توجه و بررسي پژوهشگران قرار گرفت.
فهرست:
مقدمه
طرح مساله و انگيزه تحقيق
هدف تحقيق
اهميت تحقق
تعاريف علمي و نظري
آموزش
آموزش خانواده
اثر بخشي
خانواده
دانشآموزان
والدين شركتكننده در كلاس
مقدمه
جامعه آماري
نمونهآماري
روش نمونهگيري و حجمنمونه
ابزاراندازهگيري
شيوه تجزيه و تحليل دادهها
فصل دوم : تجزيه و تحليل دادهها
تحليل فرضيه سوم
فصل سوم : بررسی فرضیه ها
فصل چهارم: نتيجهگيري و تفسير يافتههاي تحقيق
بحث، نتيجهگيري و تغيير يافتههاي تحقيق
پيشنهادات محقق
محدوديتهاي تحقيق
خانواده اولين و مهمترين نهاد درتاريخ فرهنگ و تمدن انساني است واولين مدرسه اي است كه انسان درآن تعليم مييابد و با اصول زندگي اجتماعي وروش تفاهيم باديگران آشنا ميشود. خانه، فضايي است كه درزير سقف آن ارزشهاي اخلاقي و اجتماعي ازنسلي به نسل ديگر منقل ميشود و اسباب رشد عاطفي، اخلاقي، اجتماعي افراد فراهم ميگردد. درجهان امروز متأسفانه به رغم تعاليم حياتبخش انبياء بنيان خانواده دركشورهاي صنعتي درحال فرو ريختن است واگر خرمندان و متفكران براي جلوگيري از اين پيشآمد، تدابير لازم را اتخاذ نكند، بخش عظيمي از ارزشهاي والاي انساني دسخوش خطر خواهد شد و عالم بشري با بحرانهاي مضاعفي روبرو خواهد گرديد. سستشدن اساس خانواده، افزايش خشونت، اضطراب، ناامني و بحرانهاي اجتماعي بهواقع ريشه درعدم توجه به اهميت و نقش خانواده دارد. همانطور كه ميدانيم شخصيت هرفرد درخانواده شكل ميگيرد. روابط عاطفي پدران و مادران با فرزندان خود، اهميت وئ نقش خانواده دارد. همانطور كه ميدانيم شخصيت هرفرد درخانواده شكل ميگيرد. روابط عاطفي پدران و مادران با فرزندان خود، اهميت خانواده و نقش آن را روشن ميسازد. ادراك ارزشهاي معنوي واخلاقي، رشد اجتماعي، عاطفي، عقلاني و بدني، درحد وسيع درخانواده صورت ميگيرد. بنابراين خانواده را بايد نهادي مقدس يا باارزش تقلي كرد. ازسوي ديگر، خانواده نهادي است كه عواطف فرد در آن شكل ميگيرد فرد درخانواده نحو بروز عواطف را فرا ميگيرد. كنترل كردن عواطف را ميآموزد و نيازهاي عاطفي خود را تأمين ميكند. شايد هيچ نهاد اجتماعي ديگري به اندازه خانواده در تامين نيازهاي اساسي رواني به ويژه نيازهاي عاطفي، موثر نباشد. به زعم اكثر قريب به اتفاق دانشمندان علوم انساني آنچه تحت عنوان نابسماني هاغي رفتار بشري و به بيان صحيح تر اختلات رفتاري از قبيل بزهكاري، اعتياد به مواد مخدر، سرقت، سرگشتگيهاي جنسي، فرار از كانون خانواده و … در جامعه مشاهده ميشود ، درحقيقت منشاء و مأوا در تربيتهاي غير اصولي و نابساميهاي خانوادگي دارد. بنابراين از روزي كه توجه علماي انسانشناسي و به خصوص روانشناسان به منشأ علت عمده اختلالات رفتاري بشري جلب گرديد، دروان كودكي سالها ي سرنوشتساز براي پرورش شخصيت و به تبع آن محيط خانواده به عنوان اولين و مهمترين پرورشگاه، مورد توجه و بررسي پژوهشگران قرار گرفت.
فهرست:
مقدمه
طرح مساله و انگيزه تحقيق
هدف تحقيق
اهميت تحقق
تعاريف علمي و نظري
آموزش
آموزش خانواده
اثر بخشي
خانواده
دانشآموزان
والدين شركتكننده در كلاس
مقدمه
جامعه آماري
نمونهآماري
روش نمونهگيري و حجمنمونه
ابزاراندازهگيري
شيوه تجزيه و تحليل دادهها
فصل دوم : تجزيه و تحليل دادهها
تحليل فرضيه سوم
فصل سوم : بررسی فرضیه ها
فصل چهارم: نتيجهگيري و تفسير يافتههاي تحقيق
بحث، نتيجهگيري و تغيير يافتههاي تحقيق
پيشنهادات محقق
محدوديتهاي تحقيق
علوم اجتماعی ,تحقیق در مورد نقش خانواده در جامعه,نقش والدین در تربیت جامعه,تحقیق در مورد نقش والدین,جامعه شناسی ,نقش خانواده در جامعه ,کنترل کردن عواطف ,نحو بروز عواطف ,ادراک ارزش های معنوی و اخلاقی
فایل های جدید
یکی از تب ها رو انتخاب بکنید