دینا فایل / پیشینه و مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی
پیشینه و مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی
پیشینه و مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی
توضیحات: پیشینه و مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی 36صفحه در قالب ورد قابل ویرایش. بخشی از متن : تعاریف و ویژگیهای خودکارآمدی: خودکارآمدی از نظریه شناخت اجتماعی آلبرت بندورا (1997) روان شناس مشهور، مشتق شده است که به باورها یا قضاوتهای فرد به تواناییهای خود در انجام وظایف و مسئولیتها اشاره دارد. نظریه شناخت اجتماعی مبتنی بر الگوی علی سه جانبه رفتار، محیط و فرد است. این الگو به ارتباط متقابل بین رفتار، اثرات محیطی و عوامل فردی(عوامل شناختی، عاطفی و بیولوژیك) که به ادراک فرد برای توصیف کارکردهای روانشناختی اشاره دارد، تأکید میکند. بر اساس این نظریه، افراد در یک نظام علّیت سه جانبه بر انگیزش و رفتار خود اثر میگذارند.
پیشینه و مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی