مبانی نظری خودتنظیمی یادگیری

مبانی نظری خودتنظیمی یادگیری

مبانی نظری خودتنظیمی یادگیری

2-4- خودتنظیمی 2-4-1- يادگيري خودتنظيمی تا قبل از دهه ي 1980، مطالعات در حوزه­ي يادگيري خود تنظيم، بر زمينه هاي گوناگون فردي، خانوادگي، و اجتماعي متمرکز بود و پس از آن، اين سازه در زمينه­ي يادگيري مطرح شد و مورد توجه نظريه­هاي گوناگون روانشناسي از جمله رفتارگرايي، شناخت گرايي، قرار گرفت (کديور، 1380). يادگيري خودتنظيم بدين معني است که دانش­آموز مهارت­هايي براي طراحي، کنترل و هدايت فرايند يادگيري خود کسب کند و براي يادگيري تمايل دارد و قادر است کل فرايند يادگيري را ارزيابي کند و در مورد آن بينديشد (بريرلی، 2001). زيمرمن و شانک،(2008) خودتنظيمي در يادگيري را، توانايي دانش آموز براي درک و کنترل يادگيري شان مي دانند که براي موفقيت در مواد درسي بسيار مهم است و آنها را به يادگيرندگاني اثربخش و کارآمد تبديل مي­کند. بنابر تعريف بالا، مي­توان

دریافت فایل


مبانی نظری خودتنظیمی یادگیری

راهبردهای خودتنظیمی یادگیری

مبانی نظری و عملی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید