تحقیق دروغ در دين‏دارى

تحقیق دروغ در دين‏دارى

تحقیق-دروغ-در-دين‏دارى

دانلود تحقیق با موضوع دروغ در دين‏دارى،
در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
دروغ در فضايل اخلاقى
در كمالات روحى سه جور دروغ تصور مى‏شود:
يكى آن است كه دروغ گو مى‏داند كه فاقد فضيلت است و به دروغ، ادعاى داشتن‏فضيلت دارد; مى‏داند كه عاطفه ندارد، ولى ادعاى عاطفه مى‏كند.
ديگر آن كه حقيقت فضيلت را به درستى ندانسته و در تشخيص مصداق، اشتباه‏مى‏كند و دعوى داشتن فضيلت دارد. حسود است و به شخصيتى حسد مى‏ورزد، ولى‏حسادت خود را تنفر از ريا كارى و عوام فريبى مى‏پندارد.
سوم آن كه حقيقت فضيلت را به خوبى مى‏داند و خودش هم فاقد آن است، ولى‏زيادى خود خواهى و شدت خود پسندى موجب مى‏شود كه خود را داراى آن‏فضيلت‏بداند. او اگر وجدان خود را حاكم قرار دهد، پى مى‏برد كه داراى آن فضيلت‏نمى‏باشد، ولى چيزى كه در ميان افراد خود پسند يافت نمى‏شود وجدان مى‏باشد وبس; خود خواهى راه حقيقت و سعادت را بر اين دسته بسته است.
معمولا خود پسندى، بيش‏تر در كسانى يافت مى‏شود كه تا حدى در موقعيتى كه‏دارند موفقيتى به دست آورده باشند، هر چند آن موفقيت، كوچك باشد و خودشان‏هم در پيدايش آن، چندان سهيم نباشند، بلكه آن را اوضاع و احوال خانوادگى يا محلى‏ايجاد كرده باشد.
دروغ در ايمان
عرب‏هايى به حضور رسول خداصلى الله عليه وآله شرفياب مى‏شدند و ادعاى ايمان مى‏كردند.آن‏ها يا حقيقت ايمان را نمى‏دانستند و يا اگر مى‏دانستند، خود پسندى، آن‏ها را دچاراشتباه كرده بود و چنين مى‏پنداشتند كه ايمان دارند. خداى در قرآن ادعاى آنان راتكذيب مى‏كند و از طريق پيامبرش مخاطبشان قرار داده و مى‏گويد: هنوز ايمان دردل‏هاى شما داخل نشده است:
قالت الاعراب آمنا، قل لم تؤمنوا و لكن قولوا اسلمنا، و لما يدخل الايمان فى‏قلوبكم.
سپس قرآن معناى ايمان را بيان مى‏كند:
«انما المؤمنون الذين آمنوا بالله و رسوله ثم لم يرتابوا و جاهدوا باموالهم وانفسهم فى سبيل الله اولئك هم الصادقون; .
مردم با ايمان كسانى هستند كه به خداى و پيامبرش ايمان آوردند و به ديگران گمان بدنبردند و با مال و جانشان در راه خدا جهاد كردند; آن‏ها راست گو مى‏باشند و بس.
يعنى اگر اين گونه مردم، ادعاى ايمان كنند، راست مى‏گويند، چون حقيقت ايمان‏را واجدند و از اين سعادت برخوردار و گرنه عرب بيابانى را كه كارش دزدى ويغماگرى بوده، با ايمان چه‏كار. از اين كه قرآن معناى ايمان را بيان كرده، ممكن است‏استفاده بشود كه دروغ عرب‏ها در ايمان، بر اثر ندانستن ماهيت ايمان بوده است...



دانلود فایل


تحقیق دروغ در دين‏دارى

دروغ در دين‏دارى, تحقیق در مورد دروغ در دين‏دارى, دانلود تحقیق دروغ در دين‏دارى, دانلود رایگان تحقیق دروغ در دين‏دارى, پروژه دروغ در دين‏دارى, کار تحقیقی دروغ در دين‏دارى, مقاله دروغ در دين‏دارى, تحقیق معارف اسلامی در مورد دروغ در دين‏دارى, پ,,,

معارف اسلامی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید