تحقیق امر به معروف و نهی از منکر

تحقیق امر به معروف و نهی از منکر

تحقیق-امر-به-معروف-و-نهی-از-منکر

دانلود تحقیق با موضوع امر به معروف،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
توصيف جو حاكم، در بيانات حضرت
جهان دگرگوني شده وبه حالي زشت و ناخوشايند در آمده خوبي از آن روي برتافته است.
ايها الناس پيمبر (صلي الله عليه و آله) فرمودند هر گاه كسي حكومت ظالم و جائري را ببيند كه قانون خدا را عوض مي كند، حلال را حرام و حرام را حلال مي كند بيت المال مسلمين را به ميل شخصي مصرف مي كند. حدود الهي را به هم مي زند خون مردم را محترم نمي شمارد و در چنين شرايطي سزوار است خدا چنين ساكتي را به جاي چنان جائزو جابري ببرد اينها كه امروز حكومت مي كنند همينطورند آيا نمي بينيد حلالها را حرام كردند و حرام ها را حلال بنابراين هر كس در اين شرايط ساكت بماند مانند آنهاست و من از تمام افراد ديگر براي اينكه اين دستور جدم را عملي كنم شايسته ترم.
بيانيه شهيد مطهري (در كتاب حماسه حسيني جلد دوم)
مردم دنيا بدانيد كه هدف حضرت امام حسين عليه السلام جاه ومقام نبود طالب ثروت نبود اگر ؟ هم در كار نبود تقاضايي هم از او نمي كردند امام حسين عليه السلام به موجب قانون امر به معروف و نهي از منكر نهضت و قيام مي كردند و ساكت نمي نشستند.
موضع گيري امام نسبت به وقايع سياسي روز
امام بدون توجه به مسئله بيعت خواستن و امتناع از بيعت از اوضاع زمان و وضع حكومت وقت انتقاد مي كردند شيوع فساد را متذكر مي شوند تغيير ماهيت اسلام را ياد آور مي شوند. امام ارزش امر به معروف ونهي از منكر را بالا بردند و امر به معروف هم ارزش نهضت حسيني را بالا برد چون امام فهماندند كه انسان در راه امر به معروف ونهي از منكر به جابجايي مي رسد كه بايد مال و آبرويش را فدا كنند.
تفسير شرط عدم مفسده امر به معروف و نهي از منكر از منظر شهيد مطهري (اعلي ا... مقامه)
گاهي همين امر به معروف مي تواند مفسده ديگري براي اسلام بوجود آورد و نه براي فرد امر به معروف. ايشان معتقدند مفسده براي فرد آمر، ملاك عمل نيست ...



دانلود فایل


تحقیق امر به معروف و نهی از منکر

امر به معروف, تحقیق در مورد امر به معروف, دانلود تحقیق امر به معروف, دانلود رایگان تحقیق امر به معروف, پروژه امر به معروف, مقاله امر به معروف, تحقیق معارف اسلامی در مورد امر به معروف, پاورپوینت در مورد امر به معروف, پایان نامه معارف اسلامی در,,,

معارف اسلامی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید