تحقیق مرتضي مطهري

تحقیق مرتضي مطهري

تحقیق-مرتضي-مطهريدانلود تحقیق با موضوع مرتضي مطهري،
در قالب word و در 38 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
استاد شهيد مرتضي مطهري- رضوان الله تعالي عليه- در سال 1298 هجري شمسي در قريه فريمان متولد شد. سالهاي اوليه عمر را در خدمت پدر، به طلب علوم اسلامي پرداخته و پس از آن در حوزه علميه مشهد، مقدمات عربي و فقه و اصول و منطق را فرا گرفته و در سن 15 سالگي از مشهد به قم- شهر قيام- هجرت نمود.
مدت پانزده سال به كسب معرفت از خورشيد تا باني چون امام خميني (ره) پرداخت و در كنار آن در حوزه علميه در محضراستاداني چون مرحوم بروجردي، مرحوم محقق، مرحوم آشتياني، مرحوم يثربي كاشاني، مرحوم خوانساري، مرحوم صدر و سرانجام، استاد فقيه مفسر قرآن، علامه طباطبايي به كسب علم مشغول شد.
او الگوي نيكوي معلمي بود كه همه وجودش سوز بود و عشق. او با بينش عميق و انديشه اي بلند و قامتي راست، همچون سپري مقاوم در برابر تهاجم فرهنگي بيگانگان و جهل و خود باختگي ها ايستاده بود. و به همين جهت، سرانجام سر پر سواديش همانند فرق مبارك امام و مرادش، حضرت علي (ع)، هدف تيركين قرار گرفت و به فيض شهادت و... نائل گرديد.
از اين رو، روز 12 ارديبهشت ماه، روزي كه به نام زيبا و پر معناي معلم، مزين گرديد، يادآور بعثت پيامبران- عليه السلام- است. اين روز، يوم الله محسوب مي گردد، چرا كه اول مربي، خداوند است. اين روز، روز تزكيه و تعليم است. روز سپاس و تشكر است.
امام خميني- رهبر فقيد انقلاب اسلامي- در شهادت معلم نمونه انقلاب، بسيار گريستند و در مورد ايشان فرمودند:
من اگر چه فرزندي عزيز را كه پاره تنم بود از دست دادم، لكن مفتخرم كه چنين فرزندان فداكاري در اسلام وجود داشته و دارد ...



دانلود فایل


تحقیق مرتضي مطهري

مرتضي مطهري, تحقیق در مورد مرتضي مطهري, دانلود تحقیق مرتضي مطهري, دانلود رایگان تحقیق مرتضي مطهري, پروژه مرتضي مطهري, مقاله مرتضي مطهري, تحقیق فلسفه در مورد مرتضي مطهري, پاورپوینت در مورد مرتضي مطهري, پایان نامه فلسفه مرتضي مطهري, تحقیق فلسف,,,

فلسفه و منطق

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید