دینا فایل / تحقیق بررسی تفکر هایدگر در معماری (کریستین نوربرگ شولتز)
تحقیق بررسی تفکر هایدگر در معماری (کریستین نوربرگ شولتز)
تحقیق بررسی تفکر هایدگر در معماری (کریستین نوربرگ شولتز)
دانلود تحقیق با موضوع تفکر هایدگر در معماری (کریستین نوربرگ شولتز)،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
هایدگر هیچ متنی در باب معماری از خود به جا نگذاشته است . با وجود این ،
معماری نقش مهمی در فلسفه ی او دارد .مفهوم هستی – در – عالم (being- hn-
the- world) او به محیط ساخته ی دست بشر اشاره دارد ، و زمانی که او از
'شاعرانه زیستن ' (dwelling poetically) سخن می گوید ، صریحا به هنر ساختن
باز می گردد . بنابراین ، تاویلی از اندیشه هایدگر درباره ی معماری شامل
بخشی از تفسیر ما از فلسفه ی او می شود . چنین تاویلی در عین حال امکان
دارد به ما در فهم بهتر مشکلات پیچیده ی محیطی عصرمان یاری بخشد .
او در مقاله ی خود با عنوان ' سرچشمه ی اثر هنری ' (The origin of the work of art ) مثال مهمی از معماری آورده است که ما می توانیم آن را نقطه ی اغاز پژوهش هایمان قرار دهیم . در عبارت مورد بحث می نویسد : « یک اثر معماری ، مثلا یک معبد یونانی ، چیزی را به تصویر نمی کشد . این بنا صرفا آنجا در میان صخره – دره ای پر شکن و شکاف ایستاده است . بنای معبد سایه ی خدا را در میان گرفته است ، در این پوشیدگی و خفا می گذارد تا سایه ی خدا از میان ستونهای تالار روباز در حریم مقدس محوطه ی اطراف منتشر شود . به واسطه ی معبد ، خدا در معبد حضور می یابد . حضور خدا ، فی نفسه ، گستره و محدوده ی ان محوطه ، به مثابه حریمی مقدس ، است . اما معبد و حریم آن در فضای بی کران اطراف پراکنده و محو نمی شوند . بنای معبد وحدت آن مدارها و نسبت هایی را فراهم می اورد که در آنها ولادت و مرگ ، مصیبت و نعمت ، نصرت و ذلت ، استقامت و انحطاط و صورت و مسیر سرنوشت آدمیان رقم می خورد . گستره ی قلمروی این روابط ، همانا عالم این قوم تاریخی است . برآمده از این عالم و در متن آن ، این قوم ، برای انجام دادن رسالت خود ، به خود باز می اید ...
او در مقاله ی خود با عنوان ' سرچشمه ی اثر هنری ' (The origin of the work of art ) مثال مهمی از معماری آورده است که ما می توانیم آن را نقطه ی اغاز پژوهش هایمان قرار دهیم . در عبارت مورد بحث می نویسد : « یک اثر معماری ، مثلا یک معبد یونانی ، چیزی را به تصویر نمی کشد . این بنا صرفا آنجا در میان صخره – دره ای پر شکن و شکاف ایستاده است . بنای معبد سایه ی خدا را در میان گرفته است ، در این پوشیدگی و خفا می گذارد تا سایه ی خدا از میان ستونهای تالار روباز در حریم مقدس محوطه ی اطراف منتشر شود . به واسطه ی معبد ، خدا در معبد حضور می یابد . حضور خدا ، فی نفسه ، گستره و محدوده ی ان محوطه ، به مثابه حریمی مقدس ، است . اما معبد و حریم آن در فضای بی کران اطراف پراکنده و محو نمی شوند . بنای معبد وحدت آن مدارها و نسبت هایی را فراهم می اورد که در آنها ولادت و مرگ ، مصیبت و نعمت ، نصرت و ذلت ، استقامت و انحطاط و صورت و مسیر سرنوشت آدمیان رقم می خورد . گستره ی قلمروی این روابط ، همانا عالم این قوم تاریخی است . برآمده از این عالم و در متن آن ، این قوم ، برای انجام دادن رسالت خود ، به خود باز می اید ...
دانلود تحقیق تفکر هایدگر در معماری, پاورپوینت تفکر هایدگر در معماری, تحقیق در موردتفکر هایدگر در معماری, مقاله تفکر هایدگر در معماری, دانلود پاورپوینت تفکر هایدگر در معماری, تفکر هایدگر در معماریpdf , پروژه تفکر هایدگر در معماری
فایل های جدید
یکی از تب ها رو انتخاب بکنید