تحقیق خواص لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن

تحقیق خواص لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن

تحقیق-خواص-لبو-یا-چغندر-قرمز-برای-سلامتی-و-بدن

دانلود تحقیق با موضوع خواص لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
بگذارید با یک واقعیت شروع کنم که داستان های زیادی درباره چغندر قرمز و بعد هم شکل پخته شده و خوشمزه آن یعنی لبو در سراسر دنیا وجوددارد. مثلا یک باور وجود دارد که اگر یک مرد و یک زن از یک لبو بخورند، مقدر است که عاشق یک‌دیگر شوند. گذشته از خاصیت عاشقانه ای که این سبزی دارد نباید از خواص لبو غافل شویم. لبو به عنوان گونه زیبایی از سبزیجات واقعا جالب‌ترین چیزی است که مادر طبیعت خلق کرده‌است. در ادامه ۲۸ فایده لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن آمده است.
و هم‌چنین یکی از مغذی‌ترین خوراکی‌ها است. بیش‌تر از این چیزی نمی‌گویم، باید خودتان بخوانید و پی ببرید چرا مقاومت در برابر لبو دشوار است.
لبوی مهار ناپذیر!
لبو چیست؟
لبو به عنوان یکی از سالم‌ترین سبزیجات طرفداران خود را دارد. لبو در واقع ریشه اصلی گیاه چغندر است که طبخ شده و یکی از انواع مختلف چغندر است که بیشتر آنها به خاطر ریشه خوراکی‌شان پرورش داده می‌شود. لبو گذشته از این‌که خوراکی دلپذیری است، یک داروی گیاهی و رنگ خوراکی نیز هست.
دقیقا از زمان قرون وسطی لبو نه تنها یک خوراکی، بلکه درمان بیماری‌های مختلف بوده‌است.
آیا لبو برای شما خوب است؟
شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام دیگر لبو، شلغم خونین است. میزان سدیم و چربی لبو کم است که نشان می‌دهد چرا لبو خوراکی خوبی است. هم‌چنین لبو منبع خوبی برای فولات است و از این رو برای بهبود سلامت روانی و هیجانی مناسب است.
لبو سرشار از مواد مغذی دیگر مانند آهن، منگنز، مس، پتاسیم، و منیزیم است – که همه آنها خواص خود را دارند. حتی چغندر خام نیز خواص بی‌نظیری دارد که یکی از آنها پیشگیری از سرطان است.
نه فقط ریشه‌ی چغندر، بلکه برگ آن نیز چیزهایی برای ارائه دارد. برگ چغندر سرشار از فیبر و پروتئین است و نیز حاوی ویتامین K (خاصیت انعقاد خون) و کلسیم (برای تقویت استخوان و دندان) است.
آب چغندر نیز می‌تواند سالم و مفید باشد. فقط ۲۰۰ میلی‌لیتر آب چغندر در روز شما را از تمام خواص آن بهره‌مند می‌کند. اما در این‌باره در ذهن بسیاری از آدم‌ها تردیدی وجود دارد – آیا آب چغندر را بگیریم یا نه؟
هرچند آب چغندر منبع غنی‌تری برای بتالین است، اما چغندر پخته یا همان لبو فیبر بیش‌تری دارد. بنابراین ممکن است از خودتان بپرسید فایده‌ی آب چغندر چیست. نکته این‌جا است: آب چغندر حاوی تمام مواد مغذی است که شاید در فرآیند پخت لبو از بین برود. هم‌چنین گوارش آب چغندر آسان‌تر است.
خواص لبو برای سلامتی
در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص لبو برای سلامتی را بخوانید.
۱. فشار خون را پایین می‌آورد
من مطمئن نیستم که خورشید هر ۲۴ ساعت یک بار بالا می‌آید، اما فشار خون ما قطعا بالا می‌رود، حداقل در بیشتر افراد این‌گونه است، به‌ویژه با شغلی که نیازمند تلاش بسیار زیاد است. پس چه باید کرد؟ ساده است، لبو بخورید.
آیا می‌خواهید رابطه‌ی بین لبو و فشار خون را بدانید؟ طی پژوهشی که در دانشگاه کوئین مری در لندن انجام شد، مشاهده شد آب چغندر فشار خون را در عرض ۴ هفته پایین می‌آورد. بر اساس گفته‌ی متخصصان علت‌اش وجود نیترات است که بدن آن را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کند. و در این فرآیند عروق خونی باز می‌شود.
هم‌چنین مصرف مرتب آب لبو می‌تواند این اثرات خوب را ماندگار کند. بنابراین اگر تا به حال نمی‌دانستید عصرها هنگام تماشای سریال تلویزیونی مورد علاقه‌تان چه چیزی را به عنوان تنقلات مصرف کنید، اکنون می‌دانید. مصرف ۲۵۰ میلی‌لیتر آب لبو در روز خیلی موثرتر از بیشتر داروهای ضد فشار خون است. اما حتما قبل از آن با پزشک‌تان مشورت کنید.
پژوهش دیگری که در دانشگاه نیوکاسل لندن انجام شد یافته‌های مشابهی داشت – نیترات غیرارگانیک و مکمل آب لبو به کاهش فشار خون کمک می‌کند. این می‌تواند برای کسانی که در معرض بیماری قلبی عروقی هستند مفید باشد.
دانلود فایل


تحقیق خواص لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن

خواص لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن, دانلود تحقیق خواص لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن, تحقیق در مورد خواص لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن, تحقیق خواص لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن, تحقیق درباره خواص لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و,,,

صنایع غذایی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید