تحقیق همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب

تحقیق همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب

تحقیق-همه-چیز-درباره-گیاه-سنبل-الطیب

دانلود تحقیق با موضوع همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
گیاه بوته ای استوار و چندساله است. این گیاه به علف گربه نیز معروف است و بیشتر در اروپا و بخش هایی از آسیا یافت می شود. سنبل الطیب از ریشه ای کوتاه و بوته ای با ارتفاع بین 50 الی 150 سانتی متری برخوردار است که گاها ساقه آن می تواند به شکل عمودی تا ارتفاع دو متری نیز بالا برود. این گیاه دارای گل هایی به رنگ سفید مایل به قرمز است.
از زمان روم و یونان باستان گیاه سنبل الطیب شناخته شده بوده و بقراط نیز به توصیف این گیاه پرداخته و خواص آن را شرح داده است. نام سنبل الطیب برگرفته از واژه لاتین Valere به معنی قوی و سالم است.
گیاه سنبل الطیب دارای ریشه ای ریزومی و مخروطی شکل است که می تواند سال ها قبل از گلدهی به رشد خود ادامه دهد. از ریزوم ها شاخه های افقی ضعیفی خارج می شوند که دارای جوانه ای در انتهای خود می باشند و شاخه های هوایی یا استولون ها از این جوانه ها سر بر آورده اند. فقط یک شاخه از ریشه گیاه بیرون می آید که ارتفاع آن می تواند به 1 الی 1.5 متر برسد. ساقه گیاه دارای مقطعی دایره شکل بوده و شیاردار و توخالی است که در بخش پایینی اندکی کرک هم دارد.
خرید سنبل الطیب
نوع گل آذین این گیاه گرزن یا cyme است. گل هایش به رنگ سفید و صورتی اند که از بویی عجیب ولی مطبوع برخوردارند. در هر برگ آن تعداد زیادی برگچه های نوک تیز و تقریبا متقابل وجود دارد. برگچه ها به تعداد زیاد و از 6 الی 10 جفت تشکیل شده اند. برگ های این گیاه کرکدار و دندانه دار هستند. روی سطح برگ ها رگبرگ های مشخصی وجود دارند. نوع میوه سنبل الطیب از گونه کپسول است که در درون آن یک بذر فشرده دوکی شکل وجود دارد.
گیاه سنبل الطیب:
معمولا گیاه سنبل الطیب به صورت یک گیاه وحشی در مناطقی مانند جنگل های کم درخت، حاشیه جویبارها و گودال ها می روید. این گیاه در بیشتر مناطق آسیا و ایران یافت می شود. پراکندگی این گیاه در مناطق کوهستانی به شکلی است که معمولا نمی تواند از ارتفاع 100 متری دامنه کوها بالاتر برود و به ندرت بتوان در ارتفاعات 200 متری از این گیاه مشاهده کرد.
گیاه سنبل الطیب در نواحی مختلف ایران از جمله رشته کوه های البرز و نواحی شمالی و شمال غربی همچون منطقه میشوداغ به وفور دیده می شود. این گیاه از بویی مطبوع و خوشایند برخوردار است و گربه ها از فاصله دور بوی این گیاه را تشخیص داده و به سوی آن جلب می شوند. دلیل نامیدن این گیاه به علف گربه نیز همین است. گربه با برخورد با این گیاه به نوعی حالت سرمستی و شادابی دچار می شوند. دلیل این علاقه نیز وجود ماده اکتیتیدین در گیاه سنبل الطیب است که گربه ها تمایل زیادی به این ماده دارند. این گیاه در موش های صحرایی نیز چنین واکنشی را در پی دارد.
برای مطالعه مقاله معرفی گیاهان دارویی خراسان شمالی می توانید از این لینک استفاده نمایید
دانلود فایل


تحقیق همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب

همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب, دانلود تحقیق همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب, تحقیق در مورد همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب, تحقیق همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب, تحقیق درباره همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب, تحقیق راجع به همه چیز درباره گیاه سنبل الطیب,,,

صنایع غذایی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید