تحقیق کنترل الکترونيکي در خودروها

تحقیق کنترل الکترونيکي در خودروها

تحقیق-کنترل-الکترونيکي-در-خودروها

دانلود تحقیق با موضوع کنترل الکترونيکي در خودروها،
در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
کنترل الکترونيکي در خودروها (ECU)
سيستم هاي الکترونيکي خودروکه داراي يک ميکرو کنترلر هستند ، واحد کنترل الکتريکي يا ECU (Electronic Control Unit) ناميده مي شوند . در ايران ، اغلب تنها سيستم الکترونيکي انژکتوري را با نام ECU مي شناسند ، ليکن ما در اين مقاله ، مطابق با واژه شناسي فني رايج در صنعت جهاني خودرو ، سيستم هاي داراي ميکرو کنترلر را ECU مي ناميم .
طراحي و ساخت ECU يکي از فناوريهاي کليدي در صنعت خودرو سازي مدرن است .يک ECU شامل مجموعه اي از سخت افزار و نرم افزار است که وظيفه نظارت ، تنظيم يا هدايت و کارکرد ويژه اي را در خودرو به عهده دارد . سيستم ضد قفل ترمز (ABS) ، سيستم ايمني کيسه هوا (AirBag) و برف پاک کن حساس به باران ، نمونه هايي از کاربرد ECU  هستند. آغاز تکنولوژي ECU به سيستم انژکتوري شرکت بوش  (Bochs) آلمان به نام JETronic باز مي گردد که در سال 1968 در خودروي فولکس واگن  VW 1600TL نصب شد.
اهميت و نقش اقتصادي و تکنيکي ECU و به ويژه نرم افزار آن در ساخت خودرو روز به روز در حال افزايش است . بر طبق پيش بيني هاي انجام شده ، سهم الکترونيک در هزينه ساخت خودرو از 22 درصد در سال 2000 به 35 درصد در سال 2010 مي رسد همچنين سهم هزينه نرم افزار الکترونيکي به کار گرفته شده در خودرو از 20 درصد در سال 2000 به 38 درصد در سال 2010 خواهد رسيد .
به طور کلي واحدهاي کنترل الکترونيکي تواناايي انجام سه کارکرد زير را دارند :
نظارت (Monitoring) بر کارکرد هاي خودرو و آگاه کردن راننده از آن ، مانند نظارت بر مصرف سوخت و آگاه کردن راننده از مصرف لحظه اي يا ميانگين سوخت ، يا نظارت بر موقعيت درها و آگاه کردن راننده از باز بودن آنها .
تنظيم (Regulating) کارکردهاي خودرو به وسيله بهينه کردن همواره ي آنها ، مانند تنظيم مصرف سوخت موتور توسط واحد کنترل الکترونيکي سيستم انژکتوري .
کنترل (Controlling) کارکردهاي خودرو از طريق محاسبه کميات خروجي بر پايه داده هاي ورودي ، مانند : کنترل ترمز به وسيله سيستم ضد قفل (ABS) .در بيشتر واحد هاي کنترل الکترونيکي سه کارکرد نظارت ، تنظيم و کنترل توامان وجود دارند .
دانلود فایل


تحقیق کنترل الکترونيکي در خودروها

کنترل الکترونيکي در خودروها, دانلود تحقیق کنترل الکترونيکي در خودروها, تحقیق در مورد کنترل الکترونيکي در خودروها, تحقیق کنترل الکترونيکي در خودروها, تحقیق درباره کنترل الکترونيکي در خودروها, تحقیق راجع به کنترل الکترونيکي در خودروها, تحقیق آماده کنتر,,,

مهندسی برق و الکترونیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید