تحقیق بررسي سيستم هاي كنترل گسترده DCS

تحقیق بررسي سيستم هاي كنترل گسترده DCS

تحقیق-بررسي-سيستم-هاي-كنترل-گسترده-dcs

دانلود تحقیق با موضوع بررسي سيستم هاي كنترل گسترده DCS،
در قالب word و در 125 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
سيستم PROCONTROL P ساخت شركت  ABB يكي از سيستم ها كنترل گسترده است كه براي كنترل نيروگاه ها استفاده مي شود. در اين سيستم با استفاده از حافظه در ريزپردازنده سعي شده است كه تا حد ممكن از نرم افزار به جاي سخت افزار استفاده گردد. همچنين به جاي استفاده از روش سيم كشي معمول از سيستم باس  استفاده شده است. باس حاوي تمامي سيگنال ها و اطلاعات كامل سيستم است. اين سيستم به گونه اي طراحي شده است كه تمام وظايف كنترل ‏فرآيند و نمايش آن را انجام دهد. اين وظايف عبارتند از:
تبديلات سيگنالها 
انتقال اطلاعات
نظارت
كنترل ديجيتال
كنترل آنالوگ
حفاظت 
مديريت فرآيند
بهره برداري و مراقبت فرآيند 
PROCONTROL P داراي يك شاهراه ارتباطي  است كه انتقال اطلاعات با اين وسايل و اجزاي كنترلي را برقرار مي سازد.
انتقال اطلاعات به صورت  سريال و پيوسته براي كنترل سيستم از طريق يك شاهراه ارتباطي صورت مي گيرد. اين شاهراه غالباً داراي يك ساختار دو كاناله و به خاطر افزونگي است. ايستگاهها  به شاهراه ارتباطي متصل مي شوند. از اين ايتسگاه ها به منظور انجام اعمال تبديل سيگنال ها و كنترل ديجيتال و آنالوگ استفاده مي شود.
كنترل و نظارت اپراتور بر فرآيند به وسيله دستگاه ارتباط با اپراتور  POS انجام مي‌پذيرد. Pos براي اين نمايش فرايند از تصويرهاي رنگي و براي دريافت پيام از صفحه كليدها و يا Mouse استفادهمي كند. به وسيله سيستم عيب ياب  CDS علاوه بر عيب يابي خودكار سيستم و تجهيزات، قابليت مشاهده و دسترسي به تمامي اطلاعات سيستم فراهم گشته است.
رابطهاي استاندارد امكان ارتباط ببين Procontrol P و كامپيوتر و يا ساير سيستم هاي كنترل را برقرار مي سازند. Procontrol P وظايف كنترل و حفاظت قسمت هاي مهم و حساس مثل كنترل و حفاظت توربين و يا حفاظت ديگ بخار را نيز به عهده مي گيرد.
سيستم ها و اجزاء منحصر به فرد و غير متمركز با تركيب شدن با يكديگر گروه هاي پردازشي جامع و كاملي را در سطوح مختلف سيستم كنترلي، به صورت سلسله مراتبي به وجود مي آورند.
دانلود فایل


تحقیق بررسي سيستم هاي كنترل گسترده DCS

بررسي سيستم هاي كنترل گسترده DCS, دانلود تحقیق بررسي سيستم هاي كنترل گسترده DCS, تحقیق در مورد بررسي سيستم هاي كنترل گسترده DCS, تحقیق بررسي سيستم هاي كنترل گسترده DCS, تحقیق درباره بررسي سيستم هاي كنترل گسترده DCS, تحقیق راجع به بررسي سيستم هاي كنتر,,,

مهندسی برق و الکترونیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید