تحقیق انواع باتری

تحقیق انواع باتری

تحقیق-انواع-باتری

دانلود تحقیق با موضوع انواع باتری،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
انواع مختلفی از باتری با ساختار‌های مختلف در دسترس است. با اختراعات دستگاه‌های الکترونیکی مختلف، وسایل نقلیه الکتریکی، نیاز‌های ذخیره انرژی تجدید پذیر، فضا و برنامه‌های نظامی، انرژی باتری امروزه به عنوان تغذیه توان این نوع وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، انواع مختلفی از باتری با ساختار‌های مختلف در دسترس است. با اختراعات دستگاه‌های الکترونیکی مختلف، وسایل نقلیه الکتریکی، نیاز‌های ذخیره انرژی تجدید پذیر، فضا و برنامه‌های نظامی، انرژی باتری امروزه به عنوان تغذیه توان این نوع وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انواع باتری
۱) باتری‌های غیر قابل شارژ (یک بار مصرف)
۲) باتری‌های قابل شارژ
باتری‌های غیر قابل شارژ (یک بار مصرف):
این باتری‌ها قادر به شارژ الکتریکی نبوده و یکبار استفاده و دشارژ می‌شوند. باتری‌های غیرقابل شارژ، سلول‌های خشک (باتری خشک) نیز نامیده می‌شوند. در باتری خشک معمولی، بر اثر واکنش ماده آند (قطب مثبت) (عنصر Zinc یا Alkaline یا Lithium یا Silver) و ماده کاتد (قطب منفی) (عنصر carbon یا chloride یا copper oxide یا iron disulfide یا manganese dioxide) با الکترولیتی که محیط بین آند و کاتد را در بر گرفته است، انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. اساس نام گذاری باتری با نام‌های همچون باتری Lithium یا باتری Alkaline یا ... به دلیل عناصر استفاده در ساخت آن‌ها می‌باشد.
هر باتری یک مقاومت داخلی R دارد و اختلاف پتانسیل بین قطب‌های باتری V، زمانی که جریان I از آن می‌گذرد، برابر V=Eemf – IxR می‌باشد. فرایند تبدیل انرژی در باتری باعث افزایش مقاومت الکتریکی داخلی آن می‌شود و این حالت تا آنجا پیش می‌رود که نیروی محرکه دیگر توانایی غلبه بر آن را ندارد. افزایش مقاومت الکتریکی در باتری به دلیل نفوذ ماده کاتد (منفی) به داخل ماده آند رخ می‌دهد. در برخی از مواقع می‌توان با گرم و سرد کردن باتری (انداختن در آب جوش و منقبض و منبسط کردن باتری) یا زدن ضربه، مسیر‌های جدیدی را برای عبور جریان ایجا کرده و مقاومت R را تاحدودی کم کرد. در باتری فرسوده مقاومت داخلی به قدری زیاد است که با عبور جریان، ولتاژ دو سر باتری به سرعت افت می‌کند و باتری قابلیت تأمین انرژی الکتریکی مفید را ندارد.
دانلود فایل


تحقیق انواع باتری

انواع باتری, دانلود تحقیق انواع باتری, تحقیق در مورد انواع باتری, تحقیق انواع باتری, تحقیق درباره انواع باتری, تحقیق راجع به انواع باتری, تحقیق آماده انواع باتری, تحقیق در مورد انواع باتری, پاورپوینت انواع باتری, ورد , word , تحقیق با موضوع انواع بات,,,

مهندسی برق و الکترونیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید