تحقیق بازيافت سرباره حاصل از كوره بلند ذوب آهن اصفهان

تحقیق بازيافت سرباره حاصل از كوره بلند ذوب آهن اصفهان

تحقیق-بازيافت-سرباره-حاصل-از-كوره-بلند-ذوب-آهن-اصفهان

دانلود تحقیق با موضوع بازيافت سرباره حاصل از كوره بلند ذوب آهن اصفهان،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
به منظور توليد آهن ابتدا سنگ معدن آهن كه شامل تركيبات اكسيد آهن ، منگنز، كلسيم و سيليكاتها مي باشد . پس از حمل به كارخانه ذوب اهن طي مراحلي به صورت آگلومره در مي آيد . پس از شارژ آگلومره در كوره بلند آهك به ان اضافه مي شود . همچنين در اين مرحله كك هم اضافه شده كه نقش گرما زائي فرايند را دارد و عمليات اصلي كه همان احياء آهن مي باشد را انجام ي دهد .
پس از طي اين پروسه در كوره بلند ، آهن ذوب شده از قسمت پايين كوره خارج شده و از قسمت بالاي آن ذوب سرباره خارج مي گردد . اين ذوب در پاتيلهاي 20 تني به كارگاه سرباره منتقل شده و در وانهاي مخصوصي كه تزريق جت آب دارد تبديل به رسباره جامد مي شود كه اين سرباره جامد به عنوان مواد اوليه به شركت تارابگين حمل مي گردد .
با توجه به نيازهاي اساسي صنايع و مصرف كننده گان ، شركت تارابگين عايقهاي حرارتي و صوتي خود را از سرباره كوره بلند ذوب آهن مي نمايد .
مزيت ويژه و اصلي توليدات اين شركت در مقايسه با ديگر عايقهاي مشابه را مي توان چنين عنوان نمود كه با عنايت به جريان صنعتي توليد سرباره در ذوب آهن به عنوان ماده اصلي عايقهاي تارابگين داراي آناليز شيميايي نسبتاً ثابتي بوده كه خصوصيت ثبات در عناصر تشكيل دهنده باعث توليد محصولاتي با حداقل تغييرات شده است .
محصولات شركت تارابگين و محيط زيست 
مقدار متناسب Sio2 در عايقهاي تارابگين نشان مي دهد اين محصولات براي محيط زيست زيانبار نبوده به طوريكه براي رشد و نمو گياهان و ريستگاه جانوران تهديد ايجاد نمي نمايد و قابليت بازگشت به اكوسيستم را دارد.
پشم سرباره چزئي بي ضرترين عايقها بوده و با محيط زيست سازگارترين است . بر خلاف عايقهاي ديگر هيچگونه آسيبي به پوست نمي رساند و حساسيت ايجاد نمي كند .
دانلود فایل


تحقیق بازيافت سرباره حاصل از كوره بلند ذوب آهن اصفهان

بازيافت سرباره حاصل از كوره بلند ذوب آهن اصفهان, دانلود تحقیق بازيافت سرباره حاصل از كوره بلند ذوب آهن اصفهان, تحقیق در مورد بازيافت سرباره حاصل از كوره بلند ذوب آهن اصفهان, تحقیق بازيافت سرباره حاصل از كوره بلند ذوب آهن اصفهان, تحقیق درباره بازيافت ,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید