تحقیق ژئوترمال انرژي Geothermal Energy

تحقیق ژئوترمال انرژي Geothermal Energy

تحقیق-ژئوترمال-انرژي-geothermal-energy

دانلود تحقیق با موضوع ژئوترمال انرژي Geothermal Energy،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
از زماني که زمين بوجود آمده، انرژي گرمايي هم در آن وجود داشته است. معادل لاتين انرژي گرمايي 'ژئوترمال انرژي'((Geothermal Energy )) است که ازدو جزء 'ژئو' به معني زمين و 'ترمال' که معني حرارت را در دل خود دارد تشکيل شده است. 
آيا تابه حال پيش آمده که تخم مرخ پخته اي را به دو جزء تقسيم کنيد؟ 
درون تخم مرغ بسيار به آن چه که در درون زمين مي بينيم، شبيه است. زرده بسيار شبيه هسته ي زمين است و سفيده ي آن را مي توان به جاي جبه در نظر گرفت و پوسته بسيار نازک سفيد رنگي که تخم مرغ را احاطه کرده و در صورتي که تخم مرغ را پوست بکنيم قابل مشاهده است، همان پوسته زمين خواهد بود. 
درست زير پوسته زمين و بالاي جبه، لايه مذابي از صخره هاي مذاب معدني است که 'ماگما' ناميده مي شوند و پوسته زمين روي اين لايه 'ماگما' شناور است. اما هنگامي که ماگما از طريق آتشفشان ها از پوسته زمين عبور کرده و به سطح مي آيد آن را گدازه آتشفشاني مي ناميم.
به ازاء هر 100 متري که ما به هسته ي زمين نزديک مي شويم،دماي زمين در حدود 3 درجه سلسيوس بالا مي رود. به بيان ديگر به ازاء هر 328 فوتي که به عمق زمين مي رويم، دما 5.4 درجه فارنهايت زياد مي شود. در نتيجه اگر ما حدود 10000 فوت به عمق زمين نزديک شويم، دما براي جوشاندن آب کافي به نظر خواهد رسيد.
در عمق هاي بسيار زياد، گاهي آب در تماس با صخره هاي داغ تبديل به آب در حال جوش يا بخار آب مي شود. اين آب داغ مي تواند به دمايي بيش از 300 درجه فارنهايت (148 درجه سلسيوس) هم برسد. اين دما از دماي آب جوش بسيار بالاتر است (212 درجه فارنهايت يا 100 درجه سانتي گراد) ولي اين آب ابداً به بخار تبديل نمي شود چراکه امکان تماس با هوا را ندارد.
دانلود فایل


تحقیق ژئوترمال انرژي Geothermal Energy

ژئوترمال انرژي Geothermal Energy, دانلود تحقیق ژئوترمال انرژي Geothermal Energy, تحقیق در مورد ژئوترمال انرژي Geothermal Energy, تحقیق ژئوترمال انرژي Geothermal Energy, تحقیق درباره ژئوترمال انرژي Geothermal Energy, تحقیق راجع به ژئوترمال انرژي Geoth,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید