تحقیق ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی

تحقیق ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی

تحقیق-ژئوترمال-یا-انرژی-زمین-گرمایی

دانلود تحقیق با موضوع ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ژئوترمال از کلمه ی یونانی 'ژئو' به معنی زمین، و (ترمال) به معنی گرما و گرمایی گرفته شده است. بنابراین، انرژی ژئوترمال به معنای (انرژی زمین گرمایی) یا انرژی با منشا درونی زمین است. این انرژی، به شکل گرمای محسوس، از بخش درونی زمین است. این انرژی، به شکل گرمای محسوس، از بخش درونی زمین منشا می گیرد و این انرژی در سنگ ها و آب های موجود در شکاف ها و منافذ داخل سنگ در پوسته ی زمین وجود دارد. مشاهدات به عمل آمده از معادن عمیق و چاه های حفاری شده نشان می دهد که درجه ی حرارت سنگ ها به طور پیوسته با عمق زمین افزایش می یابد، هر چند نرخ افزایش درجه ی حرارت ثابت نیست. با این روند، درجه ی حرارت در قسمت بالایی جبه به مقادیر بالایی می رسد و سنگ ها در این قسمت به نقطه ی ذوب خود نزدیک می شوند. 
منشا این گرما در پوسته و جبه ی زمین، به طور عمده تجزیه ی مواد رادیواکتیو است. در طول عمر زمین، این گرمای درونی به طور آرام تولید شده و در درون زمین محفوظ و محبوس مانده است. همین امر موجب شده است که منبع انرژی مهمی فراهم شود و امروزه به عنوان انرژی نامحدودی در مقیاس انسانی مورد توجه قرار گیرد. 
از طرف دیگر، نظریه های موجود در خصوص تکامل زمین نیز مبنایی برای توضیح وجود گرما در داخل زمین  هستند. مطالعات نشان می دهد که زمین در زمان  پیدایش (حدود 5/4 میلیارد سال قبل) حالت مذاب  داشته، تدریجا سرد شده و بخش خارجی آن به صورت  جامد درآمده است. اما بخش های داخلی آن، به دلیل  کندی از دست دادن گرما، حالت مذاب خود را حفظ کرده  و دارای درجه ی حرارت بالایی است و می تواند منبع گرمایی درونی پوسته باشد که از هسته به طرف خارج منتقل می شود.
دانلود فایل


تحقیق ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی

ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی, دانلود تحقیق ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی, تحقیق در مورد ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی, تحقیق ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی, تحقیق درباره ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی, تحقیق راجع به ژئوترمال یا انرژی زمین گرمایی, تحقی,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید