تحقیق انواع هپاتيت و راه انتقال و پيشگيري از آن

تحقیق انواع هپاتيت و راه انتقال و پيشگيري از آن

تحقیق-انواع-هپاتيت-و-راه-انتقال-و-پيشگيري-از-آن

دانلود تحقیق با موضوع انواع هپاتيت و راه انتقال و پيشگيري از آن،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
هپاتيت چيست ؟
كلمه هپاتيت (Hepatitis) به معناي التهاب كبد است. بسياري از عوامل (از جمله داروها) مي‌توانند اين التهاب را ايجاد كنند اما به طور كلي، شايع‌ترين علت ايجاد هپاتيت در سراسر دنيا، «ويروس»ها هستند. هپاتیت یک بیماری عفونی شایع است که میلیونها نفر در سراسر جهان به آن آلوده     شده اند تخمین زده می شود که دو میلیارد نفر در سراسر جهان شواهدی از عفونت را با آزمایش خون نشان دهند، بطور متوسط ناقلین هپاتیت در ایران 3 درصد برآورد می شوند . طبق تعريف، اگر هپاتيت كمتر از 6 ماه طول بكشد آن را «هپاتيت حاد» و اگر بيشتر از آن به طول بينجامد آن را «هپاتيت مزمن» مي‌گويند.
علائم بيماري هپاتيت :
علائم اوليه هپاتيت حاد ويروسي عبارتند از : احساس ناراحتي، خستگي، بي‌اشتهايي، تهوع، استفراغ، درد عضلاني، سردرد و يك تب خفيف. حتي گاهي اين بيماري در ابتدا خود را با علايم سرماخوردگي نشان مي‌دهد. افراد سيگاري مبتلا به هپاتيت حاد غالباً نسبت به سيگار تنفر پيدا مي‌كنند. بعد از اين دورة چند روزه «يرقان» يا «زردي» ايجاد مي‌شود.
معمولاً همزمان با ايجاد زردي ، حال عمومي بيمار بهبود يافته و حتي تب او قطع مي‌شود . اما در واقع بيماري بهبود نيافته ، بلكه عوارض آن آشكار مي‌شود . 
تشخيص بيماري :
اندازه گيري آنزيمهاي كبدي روش تشخيصي مناسبي براي تعيين علت زردي ( هپاتيت يا ساير علل مثل سنگ كيسه صفرا و كبدي تخريب شده و آنزيم‌هاي موجود در اين سلول‌ها به مقدار زيادي وارد خون مي شوند . بالا رفتن سطح اين آنزيم‌ها در خون، نشان دهندة «هپاتيت» است.
دانلود فایل


تحقیق انواع هپاتيت و راه انتقال و پيشگيري از آن

انواع هپاتيت و راه انتقال و پيشگيري از آن, دانلود تحقیق انواع هپاتيت و راه انتقال و پيشگيري از آن, تحقیق در مورد انواع هپاتيت و راه انتقال و پيشگيري از آن, تحقیق انواع هپاتيت و راه انتقال و پيشگيري از آن, تحقیق درباره انواع هپاتيت و راه انتقال و پيشگ,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید