تحقیق شيوع فلج زوج هاي حركتي چشم در افراد دچار ضربه مغزي و ضربه به سر (ترومای چشم)

تحقیق شيوع فلج زوج هاي حركتي چشم در افراد دچار ضربه مغزي و ضربه به سر (ترومای چشم)

تحقیق-شيوع-فلج-زوج-هاي-حركتي-چشم-در-افراد-دچار-ضربه-مغزي-و-ضربه-به-سر-(ترومای-چشم)

دانلود تحقیق با موضوع شيوع فلج زوج هاي حركتي چشم در افراد دچار ضربه مغزي و ضربه به سر (ترومای چشم)،
در قالب word و در 51 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
بيان مسأله و اهميت موضوع 
با توجه به افزايش حوادث منجر به ضربات وارده به سر بويژه حوادثي كه ناشي از تصادفات اتومبيل و موتور سيكلت است و شيوع نسبتاً زياد اينگونه حوادث در منطقه يزد اين موضوع مورد توجه بسياري از محققان قرار گرفته است . عدم رعايت صحيح مقررات و اصول ناصحيح در عبور و مرور از جمله عواملي است كه ضربات شديد به سر را باعث مي شود . درگيري اعصاب كرانيال و بخصوص اعصاب حركتي چشم نيز يكي از عوارض اين حوادث محسوب مي گردد كه بطور عمده عصب چهارم را كه مستعد به تروماست درگير مي سازد . در اين مطالعه انواع فلج عصبي عضلات چشم در بيماران تروما به سر بررسي شده است .
شايان ذكر است اطلاعات حاصل از اين طرح ، بعلت شرايط ويژه و كثرت سوانح منجر به تروماي سر در شهر يزد ، مي تواند بعنوان يك تحقيق قابل قبول در تعيين وضعيت بيماران تروما به سرتلقي گردد . با اين حال اين مطالعه تنها بيماراني را شامل مي شود كه به بخش جراحي مغز و اعصاب ارجاع داده شده اند و اميد است نتايج آن راهگشاي مطالعات آتي قرار گيرد .
مروري بر مطالعات مشابه 
طبق تحقيقات آقاي Chen و همكارانش كه در سال 2005 در تايوان بعمل آمده است ، تروماي سر معمولاً در وقايع ورزشي ايجاد مي شود و فلجهاي ايزوله زوج سوم معمولاً با ضربه هاي شديد به سر همراهند كه نتيجة آن آسيب مستقيم يا غير مستقيم به عصب مي باشد .(3) در اين تحقيق يك مورد فلج ايزوله III كه در ارتباط با تروماي سر مي باشد گزارش شده است . طبق اين مشاهدات چنين نتيجه گيري شد كه فلج يكطرفه زوج سوم در رابطه با تروماي بسته سر نادر است .(تا 15% موارد )‌و در اغلب موارد ، آسيب متوسط تا شديد سر ديده مي شود .

دانلود فایل


تحقیق شيوع فلج زوج هاي حركتي چشم در افراد دچار ضربه مغزي و ضربه به سر (ترومای چشم)

شيوع فلج زوج هاي حركتي چشم در افراد دچار ضربه مغزي و ضربه به سر (ترومای چشم), دانلود تحقیق شيوع فلج زوج هاي حركتي چشم در افراد دچار ضربه مغزي و ضربه به سر (ترومای چشم), تحقیق در مورد شيوع فلج زوج هاي حركتي چشم در افراد دچار ضربه مغزي و ضربه به سر (تر,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید