تحقیق بررسي بيماري هاي دستگاه گوارش (مري و ...)

تحقیق بررسي بيماري هاي دستگاه گوارش (مري و ...)

تحقیق-بررسي-بيماري-هاي-دستگاه-گوارش-(مري-و--)

دانلود تحقیق با موضوع بررسي بيماري هاي دستگاه گوارش (مري و ...) ،
در قالب word و در 96 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
فيزيولوژي مري:
اولين وظيفه ي مري در انتقال غذا اين است كه محتويات دهان را به داخل خود انتقال دهد (در دهان غذا تحت تأثير عملكرد اختياري شما است و بعد از فرو بردن غذا ديگر از اختيار ما خارج است).
Deglu tation: مكانيسمي غذا بدون اينكه وارد ناي شود از دهان به مري منتقل شود. اين مكانيسم تحت كنترل مركز بلع بوده، مركز بلع در مغز قرار دارد و كليه فرامين كه ناشي از حضور غذا در دهان است از طريق اعصاب زوج 7-9-10-12-5 به عنوان اعصاب آوران به مغز آمده و در ساقه مغز (مركز بلع) موارد اليته شده و در هم آميخته مي شود سپس اين اطلاعات از طريق اعصاب و ابران (C12,C10,C7,C5,C3,C2,C1) به ناحيه حلق و حنجره آمده و به آن دستور مي دهد كه عمل Deglutation را شروع كند.
فرامين Deglutation باعث مي شود دريچه ناي توسط اپيگلوت بسته شود، سپس عضلات  inf.const و cricopharyngeal از حالت انقباض درآمده و اين slit كه در بالاي مري بود به شكل دايره يا بيضي نامنظم درآيد، لذا از يك طرف راه ورود محتويات به ريه بسته شده و از طرف ديگر راه ورود آنها به مري باز مي شود.
شرايطي كه باعث مي شود فشار UES پايين نيفتد وslit- دايره يا بيضي گردد:
1- زماني كه غذا مي خوريم: حضور غذا در دهان ساقه مغز باز شدن UES و بسته شدن ناي توسط اپيكگلوت.
2- خواب عميق
3- wet swallowing: شما به طور فيزيولوژيك هر دقيقه يكبار آب دهان خود را قورت مي دهيد كه باعث شل شدن UES مي شود.
4- increase of distal luminal pressure: در استفراغ اين حالت اتفاق مي افتد مري كه تا به حال حركات آن به سمت پايين بوده در استفراغ به سمت بالا منتقل مي شود و فشار UES را مي كند.
5- ناگهاني PA مري مثل آنچه كه در خواب عميق و برگشت اسيد معده به داخل مري داريم.
R (رسپتور) هاي حنجره ارتباط محكمي با cortex دارند و به سرعت كورتكس را پيدا مي‌كند. لذا در خواب عميق برگشت اسيد به مري را داريم كه باعث تحريك اينR ها و بيدار شدن فرد مي شود.
دانلود فایل


تحقیق بررسي بيماري هاي دستگاه گوارش (مري و ...)

بررسي بيماري هاي دستگاه گوارش (مري و ,,,), دانلود تحقیق بررسي بيماري هاي دستگاه گوارش (مري و ,,,), تحقیق در مورد بررسي بيماري هاي دستگاه گوارش (مري و ,,,), تحقیق بررسي بيماري هاي دستگاه گوارش (مري و ,,,), تحقیق درباره بررسي بيماري هاي دستگاه گوارش (م,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید