تحقیق باران اسیدی چیست

تحقیق باران اسیدی چیست

تحقیق-باران-اسیدی-چیست

دانلود تحقیق با موضوع باران اسیدی چیست،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


فهرست :
پیشینه
مواد شیمیایی اسیدی
فعالیت‌های انسانی
مبانی شیمی
بارش اسید
اثرات مخرب
روش‌های پیشگیری

بخشی از این تحقیق :
جالب است بدانید که باران تمیز در حد کمی به دلیل وجود دی اکسید کربن در هوا، اسیدی است؛ چراکه آب بعد از واکنش با این گاز، کربنیک اسید تولید می‌‌کند که البته اسید ضعیفی به شمار می‌رود. اما در هوای آلوده به دلیل وجود اکسیدهای نیتروژن و گوگرد یا سولفور، اسیدهای قوی‌تری به وجود می‌آید. این اسید‌ها به ترتیب نیتریک اسید و سولفوریک اسید هستند. اصلی‌ترین منبع تولید این آلودگی‌ها را خودروها، تاسیسات صنعتی و نیروگاه‌ها می‌دانند.
باران اسیدی اثرات مخربی روی جنگل‌ها، آب‌‌های شیرین و خاک دارد. این پدیده منجر به کشته‌ شدن حشرات و تغییر صورت حیات موجودات آبزی می‌گردد. باران اسیدی سطح ساختمان‌‌ها و مجسمه‌‌ها را می‌خورد و برای سلامت انسان مضر است. البته در جهان امروز سعی شده با کنترل میزان خروج اکسید‌های نیتروژن و گوگرد تا حد امکان از این اثرات تخریبی جلوگیری شود.
دانلود فایل


تحقیق باران اسیدی چیست

باران اسیدی چیست, دانلود تحقیق باران اسیدی چیست, تحقیق در مورد باران اسیدی چیست, تحقیق باران اسیدی چیست, تحقیق درباره باران اسیدی چیست, تحقیق راجع به باران اسیدی چیست, تحقیق آماده باران اسیدی چیست, تحقیق در مورد باران اسیدی چیست, پاورپوینت باران اسید,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید