تحقیق چربی ها

تحقیق چربی ها

تحقیق-چربی-ها

دانلود تحقیق با موضوع چربی ها ،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
چربی ها به سه دسته تقسیم میشود:
الف-اشباع: زنجیره ای از اتم های کربن که از طریق پیوند ساده به هم متصل شده اند این چربی ها باید در رژیم کاهش یابد مثل کره، دنبه، چربی گوشت قرمز، نارگیل، روغن هسته خرما و شیر.
ب-غیراشباع یگانه: زنجیره ای از اتم های کربن که با یک باند دوگانه تشکیل یافته دمای ذوب پائین تری نسبت به چربی های اشباع دارند معمولاً مایع اند بهترین مثال روغن زیتون، بادام، فندق و بادام زمینی.
ج-غیراشباع چندگانه: در زنجیره خود بیش از یک پیوند دوگانه دارند مثل روغن.
مصرف امگا 3 و امگا 6 هر دو برای بدن ضروی است. اما یافته های پژوهشگران حاکی از آنست که نسبت این دو اسید چرب در رژیم غذایی ما از تعادل خارج است. نسبت ایده آل امگا 6 به امگا 3 در رژیم غذایی میبایست 1:1 و حداکثر 4:1 باشد. اما متاسفانه این نسبت در افراد جامعه به 11:1 تا 30:1 میباشد. یعنی مصرف امگا 6 در اغلب افراد 30 برابر امگا 3 میباشد.
مصرف هر کدام از این دو اسید چرب به تنهایی نه تنها مفید نیست بلکه مشکلات عدیده ای را نیز در بدن پدید می آورد. لزوم مصرف متعادل این دو اسید چرب ضروری به این خاطر است که این دو اسید چرب با یکدیگر بر سر آنزیمها رقابت میکنند. یعنی هرگاه اسید چرب امگا 6 بیش از امگا 3 مصرف گردد، فقط اسید چرب امگا 6 متابولیزه شده و بدن قادر نمیباشد از اسید چرب امگا 3 استفاده کند. دلیل دوم این امر خواص متفاوت این دو اسید چرب است که به آن اشاره خواهیم کرد. بنابراین از آنجایی که ما در رژیم غذایی از اسید چرب امگا 3 خود را افزایش دهیم.
2-امگا 3: مهمترین آن شامل:
اسید لینولنیک: 18 کربن و تری انوئیک می باشد. W3 
EPA(EICOSAPENTAENOIC ACID)= ایکوز اپنتوانیک اسید.
DHA (DOCOSAHEXAENOIC ACID) دو کوز اهگز انوئیک اسید.
ALA(ALPHA-LINOLENIC ACID)آلفالینولنیک اسید.
1-امگا 6: مهمترین لینولئیک اسید W6 امگا 6 در روغنهای ذرت، آفتاب گردان، سویا و تخم مرغ، مارگارین، گوشت قرمز و غلات موجود میباشد. امگا 6 برخلاف امگا 3 خاصیت التهابی داشته و انعقاد و لخته شدن خون را افزایش میدهد.

دانلود فایل


تحقیق چربی ها

چربی ها, دانلود تحقیق چربی ها, تحقیق در مورد چربی ها, تحقیق چربی ها, تحقیق درباره چربی ها, تحقیق راجع به چربی ها, تحقیق آماده چربی ها, تحقیق در مورد چربی ها, پاورپوینت چربی ها, ورد , word , تحقیق با موضوع چربی ها, pdf

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید