تحقیق یائسگی در زنان

تحقیق یائسگی در زنان

تحقیق-یائسگی-در-زنان

دانلود تحقیق با موضوع یائسگی در زنان،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
درمان هورموني بطور نسبي جايگزين هورمونهائي مي شود که در اثر يائسگي کاهش يافته اند . اين درمان توسط ترکيبي از استروژن و پروژستين انجام مي شود . بيش از 50  سال است که از درمانهاي هورموني استفاده مي شود و در طول اين مدت استفاده از اين درمان مرتباً افزايش يافته است . 
شايعترين علت استفاده از اين داروها کنترل علائم يائسگي مي باشد . همچنين امروزه از اين داروها جهت پيشگيري بلند مدت از بيماريهاي شايع در دوران يائسگي مانند پوکي استخوان استفاده مي شود .
عليرغم تجويز بيش از نيم قرن ، عوارض و فوائد درمان هورموني کاملاً مشخص نيست . تخمين زده مي شود که 40-35   درصد زنان يائسه آمريکائي تحت درمان هورموني هستند و بسياري از اينها ظرف يکسال بدلايل مختلفي درمان هورموني خود را قطع مي کنند .
اگر علائم يائسگي شامل گـُر گرفتگي ، نامنظمي قاعدگي و خشکي واژن در حال ايجاد باشد پزشک به شما توصيه مي کند که براي چند سال از درمانهاي هورموني استفاده کنيد تا اين علائم کاهش پيدا کنند . همچنين ممکن است پزشک براي پيشگيري از بيماريهائي مانند پوکي استخوان توصيه به مصرف طولاني تر اين داروها بکند .
نوع درماني که براي شما شروع مي شود بستگي به وجود يا عدم وجود رحم دارد .
درصورت برداشته شدن رحم :
استروژن بدون پروژستين تجويز خواهد شد . اين درمان اختصاصي را ERT يا درمان جايگزيني با استروژن مي نامند . استروژن به اشکال مختلف شامل قرص ، چسب ، کرم يا حلقه واژينال ( براي علائم واژينال ) وجود دارد و بر حسب نياز از يکي از اين اشکال استفاده مي شود . اگر استروژن به تنهائي نتواند علائم را کنترل کند بعضي اوقات آندروژن به آن اضافه مي شود .
اگر رحم برداشته نشده باشد :
 مصرف استروژن بهمراه پروژستين توصيه مي شود . استروژن باعث تحريک رشد مخاط پوشاننده رحم ( اندومتر ) شده و در صورت عدم توجه ممکن است به سرطان منجر شود . پروژستين باعث متعادل کردن اثرات استروژن روي رحم مي شود . اگر پروژستين بهمراه استروژن مصرف شود خطر سرطان رحم را کاهش مي دهد . اين درمان را درمان ترکيبي يا درمان جايگزيني هورموني مي نامند .
اشکال هورمون درماني :
شايعترين فرم مصرف هورمون به شکل قرص مي باشد اگر چه اشکال ديگر هورمون نيز در دسترس مي باشند استروژن و پروژستين همچنين بصورت طبيعي و صناعي وجود دارند 
دانلود فایل


تحقیق یائسگی در زنان

یائسگی در زنان, دانلود تحقیق یائسگی در زنان, تحقیق در مورد یائسگی در زنان, تحقیق یائسگی در زنان, تحقیق درباره یائسگی در زنان, تحقیق راجع به یائسگی در زنان, تحقیق آماده یائسگی در زنان, تحقیق در مورد یائسگی در زنان, پاورپوینت یائسگی در زنان, ورد , word,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید