تحقیق شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز

تحقیق شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز

تحقیق-شیشه‌های-طبیعی-نظیر-فولگوریت-و-کوارتز

دانلود تحقیق با موضوع شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز،
در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
انسان حتی پیش از اینکه خود شیشه بسازد، شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز را کشف نموده و از آنها در موارد گوناگون استفاده کرده است. کـسی از نخستین شیـشه‌گر چیزی نمی‌داند. تاریـخ ساختـن نخـسـتین شیشـه نیز مـعلوم نیست. 
اطلاعات اولـیه :
شیشـه‌های معمولی که در زندگی روزمره بکار می‌روند، عمـدتا شـامل سیـلیس ، کربنـات کــلسیم  یـا آهــک  و کربـنات سـدیم و زغـال کـک است ( گاهـی از فلدسپار و دولومیت نیز استفاده می‌شود ). معمولا این مواد را به صورت پودر یا دانه‌هایی به قطر 0.2 تا 2 سانتی‌متر  مصرف می‌کنند. البته برای تهیه شیشه‌های مرغــوب و کریستال از سیلیس تــقریـبا خالص (کوارتز) استفــاده می‌شود. در شیشه‌های معمولی حدود ½ درصد آلومین و 0.08 درصد اکسید آهن III نیـز وجود دارد. 
تاریخـچـه :
مانند بسیاری از مواد دیگر ، در مورد اختراع شــیشه نیز تردید بسیاری وجــود دارد. یکی از قدیمی‌ترین استفاده‌های موجود در این ماده ، از 'پلینی' نقل شده که در طی آن ، گفته می‌شود که بازرگانان فنیقی ، ضمن پختن غذا در ظرفی کـه برحسب اتفاق روی توده‌ای از لزونا در ساحل دریا قرار گرفته بود، به وجود این ماده پی بردند. یکی شدن ماســه و قــلیا نظر آنان را به خود جلب کرد و سبـب انجام تلاشهای بعدی در راه تقلید این عمل شد.
مصری‌ها در هزاره ششم پیش از میلاد ، جواهرات بدلی شیشه‌ای می‌ساختند. در سال 290 میلادی ، شیشه پنجره ساخته شد. در طی قرون وسطی ، ونیز به مرکز انحصاری صنعت شیشه بدل شده بود. در سال 1688 شیشه جام در فرانـسه بـه شکل فراورده نو عرضه گردید. در سال 1608 میلادی ، در ایالات متــحده ، در 'جیمزتاون' در ویرجینیا ، صنعت شیشه پایه‌گذاری شد. در سال 1914، فرایند فورکالت در بلژیک برای کشش مداوم ورق شیشه بوجود آمد. 
شیشه گری ، یکی از قدیمیترین حرفه‌هایی است که بشر بدان اشتغــال داشــته است. مصری‌ها سازنده اولین اشیای شیشه‌ای بوده‌اند که ظروف بدست آمده از حفاریهای مصر قدمت 5000 ساله دارد. رومیان نیز در فن شیشه گری مهـارت داشته‌اند و در این صنعت از سایرین پیشرفـته‌تر بودند. رونق شیشــه سازی در نخستین ادوار تاریخ اسلامی صورت گرفته است، زیرا هنری بود که در مساجدو زیارتگاه‌ها و تزئینات مذهبی جلوه خاصی داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفت.
در ایران نیز ساختن شیشه قدمت چند هزار ساله دارد. و نخستین واحد ماشینی تولید شیشه ساختمانی در ایران در سال 1340 شروع بکار کرد.
دانلود فایل


تحقیق شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز

شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز, دانلود تحقیق شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز, تحقیق در مورد شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز, تحقیق شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز, تحقیق درباره شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز, تحقیق راج,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید