تحقیق عنصر هلیم

تحقیق عنصر هلیم

تحقیق-عنصر-هلیم

دانلود تحقیق با موضوع عنصر هلیم ،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
هلیم ، عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با نشان He و عدد اتمی 2 وجود دارد. هلیم که گاز بی‌اثر بی‌رنگ و بی‌بویی است، دارای پایین‌ترین نقطه جوش در میان عناصر است و تنها تحت فشار بسیار زیاد به حالت جامد در می‌آید. این عنصر بصورت گاز تک‌اتمی یافت می‌شود، از نظر شیمیایی خنثی می‌باشد و بعد از هیدروژن فراوانترین عنصر در جهان به حساب می‌آید.
هلیم در جو زمین به میزان بسیار کم براثر فرسایش مواد معدنی خاصی یافت شده ، در بعضی از آبهای معدنی هم وجود دارد. هلیم در گازهای طبیعی خاصی بصورت مقادیر قابل تهیه تجاری وجود دارد و از آن بعنوان گاز بالابرنده در بالونها ، مایع سردکننده سرمازا در آهنرباهای ابر رسانا و گاز وزن افزا در غواصی در آبهای عمیق استفاده می‌گردد. 
تاریخچـــــه 
هلیم ( از واژه یونانی helios به معنی خورشید درسـال 1868 توسط 'Pierre Janssen' فرانســوی و 'Norman Lockyer' انگلیسی که مستقل از هم فعالیت می‌کردند، کشف شد. هر دوی آنها هنگام یک خورشید گرفتگی در همان سال ، مشغول مطالعه بر روی نور خورشید بودند و بطور طیف‌نمایی متوجه خط انتشار عنصر ناشناخته ای شدند  'Eduard Frankland' ضمن تایید یافته‌های Janssen ، نام این عنصر را با توجه به نام خدای خورشید در یونان ،Helios پیشنهاد کرد و چون انتظار می‌رفت این عنصر جدید ، فلز باشد، پسوند ium – را به آن افزود.

دانلود فایل


تحقیق عنصر هلیم

عنصر هلیم, دانلود تحقیق عنصر هلیم, تحقیق در مورد عنصر هلیم, تحقیق عنصر هلیم, تحقیق درباره عنصر هلیم, تحقیق راجع به عنصر هلیم, تحقیق آماده عنصر هلیم, تحقیق در مورد عنصر هلیم, پاورپوینت عنصر هلیم, ورد , word , تحقیق با موضوع عنصر هلیم, pdf

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید