تحقیق نبوت نياز انسان به پيامبران

تحقیق نبوت نياز انسان به پيامبران

تحقیق-نبوت-نياز-انسان-به-پيامبران

دانلود تحقیق با موضوع نبوت نياز انسان به پيامبران،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در جهان بينى الهى نياز انسان به پيامبر، ضرورتى است كه قابل ترديد نيست. اگر جهان هستى هدفى دارد و در مسير خود خط صحيحى را دنبال مى‏كند، بايد براى انسان هم كه جزيى از عالم است راهى روشن و دور از هرگونه خطا و انحراف وجود داشته باشد و اگر نباشد او وصله ناهمرنگ هستى خواهد بود.
اگر براى آفرينش انسان هدفى وجود دارد و بايد انسان به سعادت ابدى برسد، بدون داشتن طرحى كامل و جامع، اين هدف عملى نيست و انبيا براى تبيين چنين طرحى آمده‏اند.
اگر انسان خطاكار است، هشدار دهنده مى‏خواهد و انبيا همان منذران و هشدار دهندگانند.
اگر انسان مسئول است و بايد در دادگاه عدل الهى پاسخگو باشد، ضرورى است كه بيان كننده‏اى هم براى احكام و مسئوليت‏ها وجود داشته باشد و پيامبران الهى براى اين امر آمده‏اند.
اگر لازم است كه انسان خود را بسازد، بايد الگو و مدل داشته باشد و انبيا الگوى انسان كاملند.
اگر انسان بايد براى آينده خود فكر كند، بايد كسى هم باشد كه آينده را براى او تشريح كند.
در اين نوع تفسير و بينش است كه نقش انبيا براى كاروان انسانيّت روشن مى‏شود و چنين بينشى تنها در جهان‏بينى الهى است.
امّا در جهان بينى مادّى كه براى هستى راهى و هدفى معيّن نشده و انسان هم بدون طرح و نقشه قبلى ساخته شده و پس از چندى رو به نابودى مى‏رود، مسأله‏اى به نام نبوّت مطرح نيست.
بنابراين، مسأله نبوّت در متن زندگى ما و در خط اصلى قرار دارد، يعنى رسيدن به هدف انسانى و اسلامى كه تنها از يك راه ممكن است؛ راهى بدون شك و سهو، آن هم از منبع وحى و علم بى نهايت الهى كه به تمام عوامل سعادت و شقاوت ما آگاهى دارد.
اكنون دنياى علم و صنعت شاهد انواع انحرافات و جنايات افراد و ملّت‏هايى است كه چون در خط انبيا نبوده‏اند، با اختراعات و اكتشافات خود، جهنّمى ساخته‏اند كه مردم را در آن مى‏سوزانند. آنان حتّى در كنفرانس‏ها و جلساتى كه به نام حمايت از مظلوم برگزار مى‏كنند از حقّ وتوهاى ظالمانه برخوردارند و با وجود ميليون‏ها شكم گرسنه در جهان بودجه‏هاى ميلياردى صرف مسابقات تسليحاتى مى‏كنند و با داشتن انواع وسايل رفاهى باز به مواد مخدّر پناه مى‏برند. با مشاهده چنين وضعى ترديدى نيست كه انسان به رهبرى معصوم و خطى سالم نيازمند است.
دانلود فایل


تحقیق نبوت نياز انسان به پيامبران

نبوت نياز انسان به پيامبران, دانلود تحقیق نبوت نياز انسان به پيامبران, تحقیق در مورد نبوت نياز انسان به پيامبران, تحقیق نبوت نياز انسان به پيامبران, تحقیق درباره نبوت نياز انسان به پيامبران, تحقیق راجع به نبوت نياز انسان به پيامبران, تحقیق آماده نبوت,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید