تحقیق معرق کاری چوب

تحقیق معرق کاری چوب

تحقیق-معرق-کاری-چوب

دانلود تحقیق با موضوع معرق کاری چوب ،
در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
معرق کاری چوب را از جمله هنر ها دانسته اند ولی در واقع فن و تکنیک می باشد . فن برشکاری و انتخاب چوب و رنگ کاری . معرق کاری چوب عبارتست از ایجاد نقوش و طرح های مختلف که از کنار هم قرار دادن چوب در کنار یکدیگر به وجود می اید که بر دو نوع است معرق برجسته و معرق تخت یا صاف . 
در معرق برجسته نقش و طرح مورد نظر را بالاتر از سطح چوب قرار میدهند و ((سپس اطراف ان را تزیین میکنند ولی در معرق تخت یا صاف ابتدا نقش و طرح مورد نطر را بر روی سطح چوب قرار میدهند و داخل طرح را خالی می کنند و سپس نقش ایجاد شده را با چوبهای رنگی و یا صاف می پو شانند . در معرق چوب از چوبهای مختلف مثل استخوان عاج و صدف و خاتم و ... استفاده میشود و در غایت تصویری که دارای رنگ طبیعی میباشد به دست میاید و در بعضی موارد نقشهایی طبیعی از رگه های طبیعی چوب به وجود میاید . معرق چوب در ایران فنی جوان و جدید میباشد و قدمتی 50 ساله دارد و به درستی مشخص نیست کهموطن ان کجا میباشد اما در کشورهایی چون چین و هند و... به صورتهای مختلف وجود داشته است . در چوبهایی که کنار یکدیگر قرار میگیرند ضخامتی 2 الی 3 میلیمتر دارند . 
دو نکته اساسی در معرق چوب وجود دارد اول انتخاب چوب میباشد که باید ویژگی هایی نظیر رنگ و نقوش پیچ خوردگیها و گره ها و غدد (لوپو بروسن) را در نظر داشت . چوب دارای رنگهای متفاوت میباشد مثل گردو که قهوه ای روشن و تیره میباشد یا توت که زرد و عناب که قرمز میباشد . بعضی چوبها مانند عناب دورنگ میباشند و این چوبها که بیرون انها رنگ روشن تری دارد و درون انها رنگ تیره تری دارد مقاومت بیشتری داشته و سخت تر از چوبهای روشن برش می خورد. دوم برش چوب ها میباشد که باید به تناسب تابلو از تیغ اره های مناسب استفاده شود و درزها به هم جفت شوند . 
دانلود فایل


تحقیق معرق کاری چوب

معرق کاری چوب, دانلود تحقیق معرق کاری چوب, تحقیق در مورد معرق کاری چوب, تحقیق معرق کاری چوب, تحقیق درباره معرق کاری چوب, تحقیق راجع به معرق کاری چوب, تحقیق آماده معرق کاری چوب, تحقیق در مورد معرق کاری چوب, پاورپوینت معرق کاری چوب, ورد , word , تحقیق ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید