تحقیق امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX1

تحقیق امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX1

تحقیق-امنيت-و-دستيابي-به-اطلاعات-در-unix1

دانلود تحقیق با موضوع امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX1،
در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX
مسئله امنيت و دستيابي به اطلاعات از وظائف مدير سيستم UNIX است كه بايد آن را انجام دهد. در اين فصل ساختار امنيتي و مسئله PASSWORD ( كلمه عبور) مورد بررسي قرار مي گيرد. هم چنين امكان دسترسي به فايلها از طريق استفاده كنندگان سيستم نيز بحث خواهد شد.
سيستم امنيتي UNIX
سيستم UNIX داراي سيستم امنيتي از پيش ساخته اي است . در سطح LOGIN ( ورود به سيستم ) ، يا پرسش PASSWORD , USER ID مسئله امنيت حاصل مي شود.
هر USER ID در سيستم منحصر به فرد است. هر فردي داراي USER ID خاص خودش مي باشد. با توجه به اينكه هر فردي با وارد شدن به سيستم مي تواند USER ID را بدست آورد، درخواست كلمه عبور نيز  موجب بالا رفتن سطح امنيت مي شود. بايد از كلمات عبور مراقبت كامل شود. هيچ كس توانايي پيدا كردن كلمه عبور شما را ندارد.
قوانين PASSWORD
هنگام ورود به UNIX از شما كلمه عبور خواسته شده و شما آن را وارد مي كنيد. كلمه عبور را بايد تناوباً تغيير داده و در جاي مناسبي قرار دهيد، اگر اين كلمه را از دست دهيد، مدير سيستم برايتان يكي ديگر ايجاد خواهد كرد. پس از آن ، مي توانيد كلمه عبورتان را تغيير دهيد، همانند فرامين و نام فايلهاي UNIX ، كلمات عبور نيز به حروف كوچك و بزرگ حساس هستند.
حداقل طول اين كلمه شش كاراكتر است، سعي كنيد كه كلمه عبورتان ، شماره تلفن ، شماره شناسنامه يا چيز قابل حدس نباشد. مي توانيد آن را با استفاده از تركيب حروف بزرگ و كوچك پيچيده تر كنيد، براي مثال shOoteRs بهتر از shooters است. توجه كنيد كه هنگام تايپ كردن كلمه عبور آن را روي مانيتور نمي بينيد.
تغيير password
وقتي وارد سيستم شديد مي توانيد با استفاده از فرمان password كلمه عبورتان را تغيير دهيد، مثال :
$ password
changing password for carson
old password
type new password:
Re – enter new password
$
سيستم در ابتدا نام user را نشان مي دهد ( carson ) ، سپس كلمه عبور قديمي را درخواست مي كند. در صورتي كه درست وارد كرده باشيد، كلمه عبور جديد از شما مي خواهد. در صورتي كه طول آن زياد باشد، unix فقط 8 كاراكتر اول را انتخاب مي كند. براي اطمينان از نام كلمه عبور ، دوباره از شما مي خواهد كه آن را تايپ كنيد.
دانلود فایل


تحقیق امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX1

امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX1, دانلود تحقیق امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX1, تحقیق در مورد امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX1, تحقیق امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX1, تحقیق درباره امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX1, تحقیق راجع به امنيت,,,

مهندسی کامپیوتر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید