گزارش آسيب شناسي و مرمت خانه نصيرالملك

گزارش آسيب شناسي و مرمت خانه نصيرالملك

گزارش-آسيب-شناسي-و-مرمت-خانه-نصيرالملك

دانلود فایل با موضوع گزارش آسيب شناسي و مرمت خانه نصيرالملك،
در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن فایل :
نماي جنوبي حياط جنوبي 
از نقاط شك برانگيز از نظر الحاقات و دوره بندي تاريخي ، نماي جبهه جنوبي حياط جنوبي  منزل نصير الملك مي باشد . همان طور كه در عكس مشاهده مي شود ، اين نما شباهتي با نماي جبهه شمالي حياط كه از آثار ، ارزش دوره قاجار مي باشد ندارد . نيز آجر چيني نعل درگاهها نيز كه به صورت رايج دوران پهلوي است ما را به احلاق بودن اين نماد راهنمايي مي كند . لذا با بررسي نزديكتر نما و گمانه زني در قسمت هاي مختلف جبهه جنوبي نتاج زير به دست آمد : 
اول اينكه آجرهاي به كاررفته در نما از نظر ضخامت به دو صورت مشاهده مي شوند : جرزهاي تقسيم كننده اصلي نما كه از
آجر قاجار با ضخامت 5 سانتيمتر
شده ا ند و قسمتـــهاي نعل درگاه
آجري پهلوي و جـرزهاي تقسيــم
كننده دو دري ها كــــه از آجر با
ضخامــت 4 سانتيـــمتر ساختــه
شـده انــــد و با به كار بــــردن
ملات بيشترين آجرها وسپس بند
كشــي ظريـف نمـاي اين آجـرها
نيز به شكل نماي آجرهاي پهن تر
 قاجــاري به چشــم مــي آيـــد . 
از طرفي همان طور كه در نما مشاهده مي شود ، نعل درگاههاي اصلي اوليه از چوب با نماي آجر بوده اند كه در اين صورت نماي نعل در گاه فعلي هيچ معنايي از نظر سازه اي ندارد و به صورت نمايي بدون قفل و بست  با نماي جرزهاي اصلي مي باشد كه تركهايي نيز در محل رسيدن اين نعل در گاه با جرزهاي ديوار ديده مي شود . 
همچنين گمانههايي از داخل فضا در قسمت ورودي اتاق دودري (گمانه شماره 1 و2 ) حاشيه ها و قاب بندي هاي ظريف نقاشي شده نما نيز نشان مي دهد كه قسمتي از آنها پشت جزر دودري وضع موجود پنهان و قطع نشده اند و گمانه كف دركهاي ورودي نيز نشان مي دهد كه جزر دودري ، روي نعل درگاه دريچه زيرزمين است  وهيچ پي خاصي ندارد . يعني جزري الحاقي است . 
همه اين نشانه ها ما را به اين نتيجه مي رساند كه نماي دودري و سه دري موجود ، الحاقي و مربوط به دوران پهلوي است . از اين رو با توجه به شواهد موجود و با قرينه سازي ، نمايي با ارسي هاي طراحي شده قاجاري مطابق نشه هاي احيا پيشنهاد مي شود و به دنبال آن نقشه هاي نماي كه بهمراه جزئيات طراحي و جاسازي آنها آورده شده است .(استيل پيشنهادي دركها) 

دانلود فایل


گزارش آسيب شناسي و مرمت خانه نصيرالملك

گزارش آسيب شناسي و مرمت خانه نصيرالملك, دانلود تحقیق گزارش آسيب شناسي و مرمت خانه نصيرالملك, تحقیق در مورد گزارش آسيب شناسي و مرمت خانه نصيرالملك, تحقیق گزارش آسيب شناسي و مرمت خانه نصيرالملك, تحقیق درباره گزارش آسيب شناسي و مرمت خانه نصيرالملك, تحقی,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید