تحقیق مدار یا تابلوی LED

تحقیق مدار یا تابلوی LED

تحقیق-مدار-یا-تابلوی-led

دانلود تحقیق با موضوع مدار یا تابلوی LED،
در قالب word و در 43 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
امروزه استفاده از صفحه نمايش هاي پيام متحرك كاملا رايج است. آنها با صورتها و ويژگي هاي گوناگون وارد بازار مي شوند. بيشتر آنها متكي به ميكروپروسسور هستند و در اين موارد استثنايي وجود ندارد. اين تابلوهاي نويسنده ي روان و صفحه نمايش در اكثر خيابانها و بر روي سر در بيشتر مغازه ها براي تبليغ يك آگهي، جنس و كالا وجود دارد يا بر سر چهار راه ها، براي هشدار دادن به رانندگان قرار گرفته اند.
هدف از ارائه اين پروژه طراحي تابلوي نويسنده اي است با حداقل قطعات و كمترين هزينه و ساده ترين نقشه، كه بيشترين كارايي را داشته باشد. 
در ابتداي مطلب سعي مي كنيم اصول كار براي طراحي يك تابلوي نوراني و روشهاي مختلف آن را بررسي كرده و در ادامه كار مدار فوق را شرح دهيم. 
در اين مدار از يك ميكروپروسسور 8051 يا 8952 استفاده شده است و از 208 قطعه LED به رنگ قرمز استفاده شده است. همچنين از يك آي سي 4051 يك رگلاتور 7805 استفاده شده است 8 قطعه ترانزيستور به عنوان كليدهايي كه مي توانند باز و بسته شوند در نظر گرفته شده است و همچنين از 6 كليد براي نوشتن در تابلو استفاده مي شود. 
در مدار تابلوي نويسنده ي روان، از روش جاروب (SCAN) استفاده شده است و اين كار همزمان با جاروب سطرها صورت مي گيرد و اطلاعات صفحه كليد از طريق پين 13 به آي سي ميكروكنترلر منتقل مي گردد. 
يك عدد آي سي EEPRAM به شماره ي AT24CO3 استفاده شده است به طوري كه با قطع برق حافظه اي آن پاك نمي شود و به هر مدت كه بخواهيد، باقي مي ماند. 
تابلوي نويسنده روان با آي سي ميكروكنترلر 8051، 8259
همراه كليدهاي تايپ و پاك كردن كلمات دلخواه
تشريح عملكرد مدار با زبان ساده
1- بخش اصلي مدار يا تابلوي LED ها: 
همان طوري كه در تصاوير چاپ شده مشاهده مي كنيد به غير از قسمت نويسنده نوراني كه شامل تعداد زيادي LED مي باشد، بقيه مدار بسيار ساده بوده و از تعداد معدودي قطعات متعارف تشكيل شده است. 
بخش اصلي مدار، يعني تابلوي نويسنده از 8 ستون عمودي و 6 رديف افقي تشكيل شده است كه در مجموع تعداد 208 عدد LED را شامل مي شود. 
تغذيه پايه منفي اين LED ها را آسي ميكروا 895 به عهده دارد و جريان پايه هاي مثبت آنها از پايه ي كلكتور هشت عدد ترانزيستور تامين مي شود كه خود اين تزانزيستور ها هم توسط آي سي 4051 كه در واقع به مشابه هشت عدد سوئچ عمل مي كند، تغذيه و باياس مي شوند. 
در روي فيبر نوري 26 خط عمودي پايه هاي منفيLED ها را مستقيما به آي سي ميكرووصل كرده اند و احتياجي به سيم كشي جداگانه وجود ندارد. 
رديف پايه هاي مثبت LED ها به ترتيب با حروف H, J, F, E, D, C, B, A مشخص شده اند كه از اين هشت رديف دو رديف اول و آخر يعني رديف A و رديف H از طريق مدار چاپي مستقيما به ترانزيستور وصل شده اند واحتياجي به كار اضافي ندارند. 
در لحيم كاري LED ها دقت بالايي بايد به كار رود. البته مطلب بسيار مهمي كه در لحيم كاري LED ها بايد به آن توجه شود. هم رديف هم قد، هم فاصله وعمود بودن همه ي آنها مي باشد كه كوچكترين بي دقتي و بي حوصلگي در اين مورد باعث نامنظم شدن رديف ها شده و تناسب حروف و كلمات و جملات نوشته شده را بر هم خواهد زد و بسيار ناموزون و بد شكل ديده خواهند شد در اين كار، مي توان به جاي LED ها از لامپ نيز استفاده كرد و تابلويي در ابعاد چند متر ساخت
دانلود فایل


تحقیق مدار یا تابلوی LED

مدار یا تابلوی LED, دانلود تحقیق مدار یا تابلوی LED, تحقیق در مورد مدار یا تابلوی LED, تحقیق مدار یا تابلوی LED, تحقیق درباره مدار یا تابلوی LED, تحقیق راجع به مدار یا تابلوی LED, تحقیق آماده مدار یا تابلوی LED, تحقیق در مورد مدار یا تابلوی LED, پاور,,,

مهندسی کامپیوتر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید