تحقیق ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ

تحقیق ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ

تحقیق-ماشين-هاي-دوار-در-كارخانجات-بزرگ

دانلود تحقیق با موضوع ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ،
در قالب word و در 104 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه 
 بسياري از تجهيزات حساس وكليدي در كارخانجات و به خصوص صنايع بزرگ را ماشينهاي دوار تشكيل مي‌ دهند و نابالانسي جرمي قسمتهاي متحرك اين تجهيزات يكي از مشكلات تكراري و مهم آنها است . بسياري از روتورها در معرض تغيير دائمي شرايط بالانس قرار دارند . اين تغييرات معمولاً به دليل سايش در اثر برخورد مواد ساينده ، چسبيدن برخي مواد مانند گرد و غبار ، رسوب مواد ، تغييرات حرارتي در ماشين ، تغييرات پروسه كاري و غيره رخ مي‌ دهند . بروز مسايل فوق باعث بالا رفتن ارتعاشات ماشين شده و در نتيجه موجب كاهش عمر قطعات و خرابي المانهاي ماشين مي‌گردد.
 افزايش ارتعاشات مي‌تواند به حدي برسد كه كاركرد ماشين را غير ممكن نموده و توقف ماشين را اجتناب ناپذير نمايد . در چنين شرايطي يك راه حل قديمي يعني بالانس در محل نصب چاره ساز مي‌باشد . در اين روش توسط دستگاه‌ هاي آناليز ارتعاشات از ماشين اندازه‌گيري ارتعاشي به عمل مي آيد و دامنه و فاز ارتعاشات اندازه‌گيري مي شود . سپس براساس دستورالعمل مشخصي با چندين مرحله راه‌اندازي و توقف تجهيز و اتصال وزنه‌ هاي بالانس كننده آزمايشي و تكرار اندازه‌گيري‌ها نهايتاً روتور به شرايط بالانس جرمي رسيده و عمليات بالانس به پايان مي‌رسد و تجهيز مجدداً راه‌اندازي مي‌گردد . اين پروسه در شرايط مختلف معمولاً بين چند ساعت تا چند روز به طول مي‌انجامد . 
چكيده 
 ارتعاشات ماشين‌هاي دوار يكي از مسايل مهم مهندسي محسوب مي‌گ ردد . نابالانسي روتور به عنوان عمومي‌ترين منبع ايجاد ارتعاشات ، رايج‌ترين مشكل سيستمهاي دوار مي‌باشد . افزايش دائمي نابالانسي در بسياري از تجهيزات صنعتي مانند فنها ،‌ توربين‌ها ، پمبها ، كمپرسورها و ... عموماً موجب توقف توليد گرديده و خسارات سنگيني به صنايع وارد مي‌كند . امروزه بالانس اتوماتيك ماشينهاي دوار به عنوان يكي از جديدترين و بهترين راه ‌حلها مورد توجه مجامع علمي و صنعتي قرار دارد . در اين پروژه بالانس اتوماتيك ماشينهاي دوار مورد بررسي قرار گرفته است . 
ابتدا روشهاي مختلف بالانس اتوماتيك و كنترل ارتعاشات شناسايي و دسته‌بندي شده است .به طور كلي روشهاي بالانس اتوماتيك به دو دسته فعال و غير فعال تقسيم مي‌گردد. در روشهاي غير فعال بالانس رينگ و گلوله مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و معادلات ديناميكي حاكم بر اين سيستم ، شرط جواب دهي و نقاط تعادل آن بررسي شده است .

دانلود فایل


تحقیق ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ

ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ, دانلود تحقیق ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ, تحقیق در مورد ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ, تحقیق ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ, تحقیق درباره ماشين هاي دوار در كارخانجات بزرگ, تحقیق راجع به ماشين هاي دوار در كا,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید