تحقیق دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده

تحقیق دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده

تحقیق-دلارهای-نفتی-کشورهای-صادرکننده

دانلود تحقیق با موضوع دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
دلارهای نفتی کشورها و چگونگی مصرف آنها 
سال افزایش قیمت های نفت تا مرز 80 دلار هر بشکه که معامله گران نفتی را بیش از بیش خوشحال کرد، برای صادرکنندگان نفتی نیز نواختن چنان آهنگ خوشی را آغاز کرد که شاید در باور خود آنان نیز نمی گنجید. 
افزایش درآمدهای نفتی صادرکنندگان این ماده سوختی که در حال حاضر از حیاتی ترین نیازهای بشری محسوب می شود به بیش از 700 میلیارد دلار، این اطمینان را به آنها داد که تا دهها سال بعد، نرخ رشد اقتصادی آنها با مشکل مواجه نخواهد شد.
به گزارش ایران پترونت، خبرگزاری رویترز در گزارشی جامع به بحث درباره چگونگی دستیابی کشورهای صادرکننده نفت به چنین سود خالصی پرداخته و چالش های پیش روی آنان را در رویارویی با دیگر مسایل اقتصادی کشورها از جمله تورم، افزایش فساد مالی و ... برشمرده است.
در این گزارش آمده است: افزایش تقاضای نفت در چهار سال گذشته، بهای نفت را از 20 دلار هر بشکه به بیش از 70 دلار هر بشکه رسانده است و این امر، تولید کنندگان نفتی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را که 40 درصد از نیاز نفت خام دنیا را تامین می کنند، به بالاترین سود ممکن رسانده است.
مونیکا مالیک، از بانک 'استاندارد چارترد' دوبی، می گوید: 'پیش از این، این کشورها در زمینه افزایش بهای نفت بسیار محتاطانه عمل می کردند، زیرا نگران این مساله بودند که این افزایش قیمت ها دوام چندانی نداشته باشد، اما اکنون شما در رفتار، گفتار و اعمال سیاست های نفتی آنان، اعتماد به نفس بیشتری می بینید و این امر به ویژه از سال 2005 بیشتر مشهود است؛ زمانی که رشد بهای نفت سرعت بیشتری به خود گرفت و با کوچک ترین وزشی در هر منطقه، ایستایی خود را از دست داد.'
با این حال، برعکس شکوفایی اقتصاد نفتی در دهه 1970، که آینده کشورهای نفتی در هاله ای از ابهام بود و پرداخت بدهی های آنها، تنها خزانه آمریکا را پر می کرد، امروزه تولید کنندگان بواسطه تغییر شرایط، بدهی کمتری برای بازپرداخت دارند و بیشتر درآمد خود را صرف سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی و متنوع ساختن بازارهای انرژی خود به آسیا و اروپا می کنند.
عربستان سعودی، بزرگ ترین کشور صادرکننده نفت در دنیا، و همسایگانش در خلیج فارس احتمالا' در سال جاری میلادی بیش از 300 میلیارد دلار درآمد نفتی خواهند داشت که برای خرید یک شرکت بزرگ نفتی مانند 'اکسون موبیل' کافی است!!
بر اساس گزارش گروه 'سامبا فایننشال'، ریاض به تنهایی با رکورد 203 میلیارد دلار در سال 2006 که به نسبت سال گذشته در مدت مشابه، 25 درصد افزایش داشته است، از سردمداران این گروه بشمار می رود.
این در حالی است که سود خالص شرکت معظم نفتی اکسون موبيل آمريکا در سال 2005، برای سومين سال متوالی، به رقمی تاريخی رسيد، به طوری كه سود شرکت ياد شده از 36 ميليارد دلار گذشت و به رقمی رسيد که تاکنون هيچ شرکتی به آن دست نيافته است. اين رقم، نه تنها رکوردی جالب برای صنعت نفت است بلکه در بين تمام شرکت ها در همه بخش های صنعتی، بی سابقه است. عنوان 'طلای سياه' هرگز تا به اين حد برازنده نفت نبوده است. 
افزایشی مشابه در درآمدهای نفتی 10 کشور دیگر صادرکننده نفت، درآمدهای نفتی این کشورها را به بیش از 700 میلیارد دلار در سال جاری رسانده است.

دانلود فایل


تحقیق دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده

دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده, دانلود تحقیق دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده, تحقیق در مورد دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده, تحقیق دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده, تحقیق درباره دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده, تحقیق راجع به دلارهای نفتی کشورهای صادرکننده,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید