تحقیق عصر تلویزیون‌های دیجیتالی و پخش برنامه‌های تلویزیونی به‌صورت دیجیتال DVB

تحقیق عصر تلویزیون‌های دیجیتالی و پخش برنامه‌های تلویزیونی به‌صورت دیجیتال DVB

تحقیق-عصر-تلویزیون‌های-دیجیتالی-و-پخش-برنامه‌های-تلویزیونی-به‌صورت-دیجیتال-dvb

دانلود تحقیق با موضوع عصر تلویزیون‌های دیجیتالی و پخش برنامه‌های تلویزیونی به‌صورت دیجیتال DVB،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
با راه‌اندازی شبکه‌های پخش دیجیتالی برنامه‌های تلویزیونی، نسل جدیدی از تلویزیون‌های آنتن سرخود پا به عرصه وجود گذاشته‌اند. این تلویزیون‌ها قادر هستند که در همه جای خانه، حتی در باغ و فضای باز فقط با یک آنتن معمولی، بدون در نظر گرفتن جهت خاصی برای آنتن، برنامه‌های مختلف تلویزیونی را دریافت کنند. 
قدم نهادن به دنیای تلویزیون‌های دیجیتالی، قابل مقایسه است با گذار از دوران صفحات گرامافونی به دوران دیسک‌های موزیک‌ CD، تولید دیجیتالی برنامه‌های تلویزیونی جدید از آنجا آغاز می‌شود که به‌وسیله یک دوربین فیلمبرداری دیجیتالی، صحنه‌ها فیلمبرداری می‌شوند که به معنای آن است که صدا و تصویر هرکدام به‌صورت دیجیتال (رقم صفر و یک) ضبط می‌شوند و به همین ترتیب در ادامه خود از مرکز فرستنده تلویزیونی، صدا و تصویر به‌صورت دیجیتالی پخش می‌شوند. 
از اینجا به بعد فقط تلویزیون‌هائی قادر هستند این برنامه‌ها را دریافت کنند که به گیرنده‌های دیجیتالی مجهز باشند، تا بتوانند صدا و تصویر را همانطور که قبلاً به‌صورت دیجیتال کدگذاری شده‌اند (Coding)، به‌صورت اولیه‌شان برگردانند (Decoding)، این عمل به‌وسیله دستگاهی به‌نام 'دی کدر Decoder' انجام می‌شود. بیش از ده‌ها سال است که برنامه‌های تلویزیونی فقط از طریق آنتن‌های فرستنده و یا کابل‌های تلویزیونی، پخش می‌شده که نوع امواج ارسالی، تاکنون آنالوگ بوده است. مانند سیستم‌های پال در اروپا، سکام در ایران و NTSC در آمریکا و کانادا، که برای همگی تلویزیون‌های خانگی قابل دریافت و پخش بوده است. 
چون تلویزیون‌های کنونی فقط قابلیت گرفتن و پخش برنامه‌های آنالوگ را دارند، باید دستگاه کوچک جدیدی به‌نام STB ۱ به آنها وصل شود تا امکان گیرندگی برنامه‌های دیجیتالی DVB-T ۲ را نیز دارا شوند. 
قیمت این دستگاه فعلاً حدود ۸۰ الی ۱۴۰ یورو می‌باشد که به زودی در تلویزیون‌های جدید، از قبل در آنها نصب شده خواهد بود. این تلویزیون‌ها و این سیستم دریافت برنامه‌ها، به ظاهر مانند تلویزیون‌های قبلی و قدیمی ۵۰ سال پیش می‌باشند که آنتنی بر پشت بام داشتند. 
ولی در اصل با آنها تفاوت اساسی دارند، از جمله: 
▪ تصویر با کیفیت ایده‌آل، صدای ایده‌آل مانند CD همراه با امکان پخش استریو با ۵ کانال شبیه Dolby AC۳ امکان استفاده از بخش‌های خدماتی و کاربردی مختلف مانند اینترنت و پست الکترونیکی Email امکان پخش برنامه‌های خدماتی همراه و همزمان با یک برنامه تلویزیونی مانند EPG ۵ 
▪ پخش برنامه‌ها با قدرت کمتر در مقایسه با سیستم پخش آنالوگ، در نتیجه مصرف برق کمتر برای مراکز فرستنده برنامه‌ها تلویزیونی. 
▪ و بسیاری امکانات دیگر. 
در آلمان در سال ۱۹۹۸ تصمیم به راه‌اندازی پروژه پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی به‌صورت دیجیتالی، گرفته شد. اجراء این طرح بر عهده اداره مخابرات آلمان (دویچه تلکوم Deutsche Telekom) می‌باشد، که قرار است تا سال ۲۰۱۰ در سراسر آلمان تمامی پخش رادیو و تلویزیونی را به پخش دیجیتالی تغییر دهد و از آن به بعد تمامی مراکز پخش آنالوگ (سیستم‌های پخش قبلی) تعطیل خواهند شد. 
دانلود فایل


تحقیق عصر تلویزیون‌های دیجیتالی و پخش برنامه‌های تلویزیونی به‌صورت دیجیتال DVB

عصر تلویزیون‌های دیجیتالی و پخش برنامه‌های تلویزیونی به‌صورت دیجیتال DVB, دانلود تحقیق عصر تلویزیون‌های دیجیتالی و پخش برنامه‌های تلویزیونی به‌صورت دیجیتال DVB, تحقیق در مورد عصر تلویزیون‌های دیجیتالی و پخش برنامه‌های تلویزیونی به‌صورت دیجیتال DVB, ت,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید