تحقیق کمپرسور پیستونی

تحقیق کمپرسور پیستونی

تحقیق-کمپرسور-پیستونی

دانلود تحقیق با موضوع کمپرسور پیستونی،
در قالب word و در 49 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
امروزه در صنعت تبرید بیشتر از کمپرسورهای پیستونی استفاده می شود . در این نوع کمپرسور ها نیز از حرکت رفت و آمدی پیستون سیال را متراکم می نمائیم . طراحی سیلندر در کمپرسورهای پیستونی از نظر تعداد و نحوة آرایش سیلندرها و دوطرفه یا یک طرفه بودن آنها (پیستون دوسره یا یک سره) متفاوت است . کمپرسورهای پیستونی را با یک سیلندر تا 16 سیلندر می سازند و نحوة آرایش سیلندر در آنها برحسب نیاز به صورتهای جناغی ، جفت جناغی و شعاعی یا ستاره ای است. 
این نوع کمپرسور اغلب در سیستم تبرید مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است قدرت آنها از چند دهم اسب تا چند صدم اسب خواهد بود و می توان از یک سیلندر ویا چند سیلندر تشکیل شده باشد . سرعت دورانی محور کمپرسور ممکن است از ۲ تا ۶ ( r . s -۱ ) تغییر نماید . در کمپرسور ها ممکن است موتور و کمپرسور از هم جدا بوده که کمپرسور های باز نامیده می شوند . ( Hermiticaly Compressor ) خواهیم داشت که بیشتر در یخچالهای منزل که موتور کوچکی دارند از این نوع کمپرسورها استفاده می شود . 
کمپرسورهای باز با قدرت های بالا غالباً افقی بوده و ممکن است دو عمله نیز باشند . در حالی که کمپرسورهای بسته معمولاً عمودی و یک مرحله می باشند . 
کمپرسور دوّار
عملکرد کمپرسور دوّار مشابه با کمپرسور پیستونی است ؛ به این ترتیب که با متراکم ساختن گاز مبرّد اختلاف فشار لازم برای به گردش درآوردن مبرّد در سیستم را فراهم می کند . البته نحوة تراکم گاز در کمپرسور دوّار ، اندکی متفاوت است . در این کمپرسور عمل تراکم در اثر حرکت دورانی روتور نسبت به اتاقک تراکم یا سیلندر انجام می گیرد . 
کمپرسورهای دوّار از نظر ساختمان به دو نوع تیغه ثابت و تیغه گردان تقسیم می شوند . قطعات متحرک کمپرسور دوّار تیغه ثابت عبارت اند از : رینگ ، بادامک و تیغة کشویی و... 
تقسیم بندی کمپرسورهای پیستونی : 
الف) از نظر قدرت برودتی به شرح زیر تقسیم بندی می شوند : 
۱) ریز ـ تا۵/ ۳ kw/h ۳۰۰( کیلو کالری در ساعت) 
۲) کوچک ـ از۵ / ۳ تا ۲۳ kw/h (۳ تا ۲۰ هزار کیلو کالری در ساعت ) 
۳) متوسط ـ از ۲۳ تا ۱۰۵ )kw/h۲۰ تا ۹۰ هزار کیلو کالری در ساعت ) 
۴) بزرگ ـ بیش از ۱۰۵ kw/h ( بیش از ۹۰ هزار کیلو کالری در ساعت) 
ب) از نظر مراحل تراکم به کمپرسورهای یک مرحله ای وکمپرسورهای دو یا سه مرحله ای .
دانلود فایل


تحقیق کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی, دانلود تحقیق کمپرسور پیستونی, تحقیق در مورد کمپرسور پیستونی, تحقیق کمپرسور پیستونی, تحقیق درباره کمپرسور پیستونی, تحقیق راجع به کمپرسور پیستونی, تحقیق آماده کمپرسور پیستونی, تحقیق در مورد کمپرسور پیستونی, پاورپوینت کمپرسور پیستونی, و,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید