تحقیق طراحي و ساخت PLC ساده اي توسط ميكروكنترلر 80C196

تحقیق طراحي و ساخت PLC ساده اي توسط ميكروكنترلر 80C196

تحقیق-طراحي-و-ساخت-plc-ساده-اي-توسط-ميكروكنترلر-80c196

دانلود تحقیق با موضوع طراحي و ساخت PLC ساده اي توسط ميكروكنترلر 80C196،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
هدف از اين پروژه طراحي و ساخت PLC ساده اي توسط ميكروكنترلر 80C196 است پس جا دارد آشنايي كلي با PLC پيدا كنيم.
PLC از عبارت Programmable Logic Controller گرفته شده است و همانطور كه از اين عبارت استنباط مي شود، كنترل كننده نرم افزاري است كه ورودي هاي آن اطلاعات را به صورت ديجيتال يا آنالوگ دريافت مي كند و پس از پردازش فرمانهاي مورد نظر به محركها ارسال مي شود. البته در نظر داشته باشيد آنچه كه وارد بخش پردازش مركزي مي شود اطلاعات ديجيتال است، يعني اگر ورودي ها آنالوگ باشند با گذر از A/D، معادل ديجيتال آنها وارد واحد پردازش مركزي مي شود. در يك سيستم PLC ورودي ها و خروجي ها هيچ ارتباط فيزيكي با هم ندارند. به بيان ساده‌تر PLC نقش يك واسطه را بازي مي كند. بخشهاي مختلف PLC شامل منبع تغذيه، واحد پردازش مركزي، واحد ورودي، واحد خروجي و واحد برنامه ريز (PG) مي‌باشد.
سادگي ايجاد تغييرات و توانايي گسترده يك سيستم اتوماسيون صنعتي كه در آن PLC به عنوان كنترل كننده مركزي به كار گرفته شده است به طراحان ماشين اين امكان را مي دهد آنچه را در ذهن دارند در اسرع وقت بيازمانيد و به ارتقاي كيفيت محصول توليدي خود بپردازند. كاري كه در سيستم هاي قديمي معادل صرف هزينه و بخصوص زمان بود؛ بطوريكه باعث مي شد هيچگاه ايده هاي نو به مرحله عمل در نيايد، به راحتي در اين نوع سيستم قابل اجراست. در بخشهاي بعدي ضمن نگاهي به تاريخچه PLC، به مقايسه PLC با ساير سيستم هاي كنترل و انواع آن و بررسي عملكرد اجزاء PLC مي پردازيم.
1-1) تاريخچه PLC
نخستين گامها براي ساخت و استفاده از PLC در اواخر دهه 1960 و اوايل دهه 1970 ميلادي برداشته شد. شركت Bedford Association كه بعد به نام Modicon تغيير نام داد و همزمان با آن شركت Allen-Bradly كه در سال 1969 اولين PLC را عرضه كردند را مي توان پيشگامان ارايه PLC دانست.
اولين نمونه هاي PLC به ورودي خروجي هاي ديجيتال و دستورات منطقي ساده اكتفا كرده‌بودند. بتدريج نمونه‌هاي كاملتري عرضه‌شدند كه تعداد ورودي خروجي‌هاي بيشتري دارا بودند. قابليت ورودي و خروجي آنالوگ داشتند و از دستورات پيچيده‌تري بهره مي بردند. قوم هاي بعدي امكان تشكيل شبكه اي از PLCهاي كوچك براي كنترل پروسه هاي بزرگ و به كارگيري كارت هاي كنترل كننده PID، Communication و… را فراهم ساخت.
1-2) قابليتها و امكانات مورد نياز PLC
از آنجا كه PLC ها اصولاً براي سيستم هاي صنعتي طراحي شده اند و بايد توان جايگزيني سيستم هاي قديمي را دارا باشند، بايد امكانات و قابليت هايي كه در مورد PLC در نظر گرفته شود. در اين بخش به اين موارد اشاره كرده و در جاي خود به توضيحات بيشتر مي پردازيم.
دانلود فایل


تحقیق طراحي و ساخت PLC ساده اي توسط ميكروكنترلر 80C196

طراحي و ساخت PLC ساده اي توسط ميكروكنترلر 80C196, دانلود تحقیق طراحي و ساخت PLC ساده اي توسط ميكروكنترلر 80C196, تحقیق در مورد طراحي و ساخت PLC ساده اي توسط ميكروكنترلر 80C196, تحقیق طراحي و ساخت PLC ساده اي توسط ميكروكنترلر 80C196, تحقیق درباره طراح,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید