تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت

تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت

تحقیق-i2c-protocol-ويژگي-ها-و-کاربرهاي-آن-در-صنعت

دانلود تحقیق با موضوع I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت ،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
چکيده:
در دنياي صنعتي امروز ، انتقال ديتا به عنوان يکي از مهمترين بخشهاي پروسه هاي کنترلي شناخته شده است و طراحان در تلاش براي بوجود آمدن پروتکل هاي جديدي با ايمني ، صحت و سرعت بالا در انتقال ديتا هستند. در اين مقاله ، در ابتدا به معرفي تبادل ديتا (Data Communication) پرداخته و برخي از مباحث کليدي آن از جمله ارتباط سريال و موازي ، فزستنده و گيرنده ، اتصالات و تبادل شفاف ، ساختار Master-Slave ، سرعت انتقال ، مدوله سازي ، Handshaking را مختصراً توضيح مي دهيم. سپس به قسمت اصلي مقاله ، معرفي پروتکل I2C مي پردازيم . اين پروتکل توسط شرکت فيليپس در دهه 1980 جهت ارتباط دستگاههاي TV با پردازشگر ابداع شده است. که بدليل سادگي و سرعت مناسب آن مورد توجه ديگر سازندگان قطعات الکترونيک قرار گرفت و هم اکنون به عنوان يکي از پروتکل هاي کاربردي در صنعت شناخته شده است. در اين مقاله به جزئيات فني اين پروتکل و کاربردهاي آن در بخشهاي مختلف پرداخته ايم.
کلمات کليدي :
I2C ، ميکروکنترلر، همزمان سازي، SDA ، SCL ، Handshaking ، Baud rate ، DTE ، DCE ، Master ، Slave ، OSI ، Wired-AND ، open-collector ، open-drain ، current-source ، Arbitration ، Acknowledge ، RS-232 ، SERVO ، Hub ، Repeater ، Extender ، GPIO ، Multiplexer ، LED
چگونه تبادل ديتا انجام مي پذيرد؟
هدف از تبادل ديتا ، انتقال ديت بين 2 يا تعداد بيشتري واحد مي باشد. به عنوان يک اصل ، آنها مي توانند کاراکتر، دستورات باشند که نياز به نمايش دارند.ساده ترين سطح زبان کامپيوتر ، کاراکترهاي باينري است که شامل 7 يا 8 ، عدد صفر يا يک مي باشد. اکثر کامپيوترها با اين سطح کار مي کنند.
تبادل ديتا اساساً با صفر و يک صورت مي گيرد.
يکي از استانداردهاي معمول در کامپيوترها ، استاندارد ASCII مي باشد که شامل 128 کاراکتر است که هر کدام از آنها از 7 بيت تشکيل شده است. بايد توجه داشت که ارتباطات در داخل کامپيوتر با سرعت زيادي انجام مي شود و براي ارتباط با محيط خارج بايد ارتباطات همزمان شوند و همچنين بايد صحت تبادل ديتا ، کنترل شود.
استانداردهاي مختلفي از ASCII وجود دارد. به عنوان مثال Extended ASCII که از هشتمين بيت نيز براي انتقال data استفاده مي کند.
دانلود فایل


تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت

I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت, دانلود تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت, تحقیق در مورد I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت, تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت, تحقیق درباره I2C Protocol ويژگي ها و ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید