تحقیق درباره ماهواره هاي جاسوسي

تحقیق درباره ماهواره هاي جاسوسي

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 26 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

ممكن است تاكنون زياد واژه ماهواره هاي جاسوسي را شنيده باشيد اما واقعا اين ماهواره ها تا چه اندازه واقعيت داشته و چه توانايي هاي را دارند؟ در اين مقاله تا حدودي با پاسخ اين سئوالات آشنا خواهيم شد.

ماهواره هاي جاسوسي قادرند اطلاعات كشورهاي مختلف جهان را بدون اطلاع آنها جمع آوري كرده و در اختيار سازمانهاي جاسوسي خود قرار دهند. اين ماهواره ها قادرند از اجسام روي زمين تصاوير رنگي  با كيفيت بالا تهيه نموده و آنها را تحت كنترل خود قرار دهند . اين ماهواره ها ميتوانند حركت يك نفر را بر روي زمين مشاهده كرده و مختصات مكاني او را تعيين كنند. اين ماهواره ها حتي قادرند در خلال شب و يا هواي ابري بوسيله تجهيزات پيشرفته خود اقدام به عكسبرداي كنند.

عموما ماهواره هاي جاسوسي بمنظوري جمع آوري اطلاعات نظامي ديگر كشورها و شناسايي استعدادهاي نظامي آنها بكار برده ميشود. اين ماهواره ها همچنين اقدام به جمع آوري راديويي ديگر كشورهانموده و مكالمات راديوي آنها را مورد استراق سمع قرار مي دهند . اين اطلاعات ممكن است مربوط به مكالمات تلفني ، ارتباطات فكس ، تلفنهاي موبايل ، حتي ارتباطات اينترنتي كشورهاي ديگر باشد.

اين ماهواره ها مي توانند در تمامي مدارهاي زمين قرار بگيرند . اما عمده ترين فعاليت آنها در مدار پايين زمين است تا بتوانند  تمام نقاط زمين را تحت پوشش خود قرار دهند.

از اين ماهواره ها همچنين ميتوان بعنوان پايگاه هاي نظامي فضايي استفاده نمود و حتي كلاهك هاي هسته را در آنها مستقر نمود.

 

 

 

تاريخچه ماهواره

اولين پرتاب ماهواره به مدار زمين را روسها به نام خود ثبت كردنداين ماهواره كه اسپوتنيك نام داشت در سال 1958 در مدار زمين قرار گرفت. آمريكايي ها دو سال بعد وارد عرصه ماهواره شدندو در سال 1960 اولين ماهواره را پرتاب كردند.فن آوري صنعت ماهواره و ايستگاههاي پرتاب آن اكنون در انحصار چند كشور است.بيشترين پرتاب را تاكنون روسيه انجام داده است ولي ماهواره هاي آمريكايي از لحاظ پيشرفت و دقت از روسيه جلوتر است.


دریافت فایل


تحقیق درباره ماهواره هاي جاسوسي

تحقیق درباره ماهواره های جاسوسی,ماهواره های جاسوسی, جاسوسی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید