تحقیق درباره زنبور عسل (نکات جالب و شگفت انگيز در مورد زنبور عسل)

تحقیق درباره زنبور عسل (نکات جالب و شگفت انگيز در مورد زنبور عسل)

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

نکات جالب و شگفت انگيز در مورد زنبورعسل و....

زنبور داراي کيسه عسلي [پيش معده] هست در قسمت زيرين شکم كه وقتي با خرطومش شهد گل را چشيد در کيسه عسلي زنبور که هيچ ارتباطي به گوارش و معده و روده و دفع زنبور ندارد ذخيره ميکند. زنبورها هيچ وقت خواب ندارند! در شب ها زنبورها شهدهاي جمع آوري شده را با خرطوم مي مکند و بعد پمپاژ ميکنند. در داخل حجره يا سلول و آنزيم هايي به آن مي افزايند اين کار را آنقدر ادامه مي دهند تا عسل درست مي شود. بعد از تغليظ کامل درب حجره ها را با موم پلمپ مي کنند. با اين مقدمه براي شما و خوانندگان محترم محصولات زنبور عسل و خواص دارويي آن را توضيح مي دهيم؛

محصولات زنبور عسل:

1- عسل 2- ژله رويال يا ژله سلطنتي 3- موم 4- زهر 5- گرده گل 6- بره موم
عسل کلمه عربي است. معناي فارسي معادل آن شهد مي باشد. ماده اي است شيرين با طعم وبوي خاص که طعم و رنگ و بوي عسل بستگي به گل دارد. مهمترين گل براي توليد عسل آويشن - بومادران - باريجه - اقاقيا - افرا - خرمالو وحشي، زالزالک، گيلاس وحشي، ازگيل، عسل يونجه و آفتابگردان، پرتغال، نارنج، باقلا و ... مي باشد.
مهمترين خاصيت عسل علاوه بر ارزش غذايي، ارزش دارويي آن است که براي درمان بيماي چشم، عفونت ها، صرع، ميگرن، ناراحتي هاي گوارشي، دفع سنگ مثانه، پروستات، فعال شدن مغز استخوان جهت خون سازي، درمان ناراحتي هاي قلبي، تصلب شرائين، تقويت ماهيچه هاي قلب، باز شدن رگ هاي بسته شده قلب، ناراحتي هاي اثني عشر، تقويت حافظه، از بين رفتن ضعف اعصاب، قوي شدن عضلات بخصوص در سنين رشد بچه ها مي باشد.
ژله رويال: تنها غذايي است که از طريق پوست هم جذب بدن مي شود. قوي ترين غذايي است که تاکنون در طبيعت شناخته شده، مهمترين عامل زيبايي و تقويت پوست بدن مي باشد. ژله رويال غذاي ملکه در هنگام رشد تخم است که از غدد شيري زنبور درست مي شود. ژله رويال عمر انسان را تا 20 برابر بيشتر مي کند. ژله رويال را مي توان در شيشه هاي رنگي در دماي مناسب در يخچال نگهداري کرد.

و.......


دریافت فایل


تحقیق درباره زنبور عسل (نکات جالب و شگفت انگيز در مورد زنبور عسل)

تحقیق درباره زنبور عسل,زنبور عسل,زنبور,عسل,در مورد زنبور عسل,تحقیق,دانشجو,کارآموزی,پروژه,پاورپوینت,ورد,مقاله,بانک علم

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید