تحقیق در مورد هنر باستاني ماور نزديك و هند 17 ص

تحقیق در مورد هنر باستاني ماور نزديك و هند 17 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 17 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

هنر باستاني ماور نزديك و هند

تاريخ هند باستاني خاورنه با مصر بلكه با بين النهرين شروع مي شود.

بين النهرين: 1 – سومر 2 – اكر 3 – بابل 4 – آشور

الف: بين النهرين: 1 – هند سومر: ساختن ؟؟؟ و شهرهاي قلعه مانند و پيكره سازي را مي دانستند.

ويژگي هند سومر: شچمشهاي بزرگ (مانند اسمر= واريكا)، نشان دهنده توالي صحنه ها (صحنه پيروزي نظامي- مناظر بعد از آن) نيمرخ بودن پيكرها- بدن از روبرو با يك دست و يك پا- چشم به طور كامل استفاده از پرسپكتيو خاص (گاوهاي لاسكو)- خشك و بي روح

2 – هند و اكو: تجسمي از حاكميت مطلق و نشان دهنده اقتدار خداگونه، پايبند به سنتهاي كهن

ويژگي: چشمهاي بزرگ تنديس، ابروان به هم پيوسته، دهان حساس، داراي وحدت شكل هاي طبيعي و غير طبيعي تاكيد بر احساس و بينش شخصي

3 - هند بابل: كند كاري روي سنگ همراه با نقش برجسته

ويژگي: تجسم پيكرها (نيمرخ و تمام رخ توام)، مقام بالا و حالت تشريفاتي و رسمي

4 – هند آشور: نقش برجسته و كنده كاري روي سنگ

ويژگي ها: 1 - خشكي و ؟؟؟؟ دادني بودن زبان هندي 2 – قدرت توصيف و روايتي 3 – پيوستگي و ادامه داستان نقش برجسته ها 4 – سطح صاف و يك دست

تدابير آگاهانه: 1 – رواني و انجام ميان 2 – عدم رعايت بعد نمايي (پرسپكتيو) 3 – طراوت و سرزندگي حالتها و حركات 4 – روي هم انداختن پيكرها براي القاي دوري و نزديكي

روايت ؟؟؟ اول: پادشاه در ارابه خود ايستاده و زه كمان را كشيده همراه او افسراني ديده مي شود و در آسمان بالاي سرش رب الفتوح بالدار آشور موسوم به «آشور» كمان كشيده و شاه را حمايت مي كند. اسبهايي ارابه شاه بادهنه هاي كشيده شده، از روي يك ارابه دشمن كه پيشتر در هم شكسته، عبور مي كنند. در بالاي قسمت مركزي يك سرباز آشوري در حال كشتن يك دشمن است ضمن آنكه يكي ديگر از نفرات دشمن مي كوشد هم رزم خود را نجات دهد. كماندار دشمن در سمت راست در حال رفتن به بالاي برج ها است.

روايت تصوير دوم: پادشاه گوشه راست نشسته و به آرامي جام خود را بالا برده و در سمت چپ موجود بالدار كه در حال پاشيدن آب متبرك است عمل پادشاه را بخشي از يك آيين مذهبي نشان مي دهد. روح هايي كه مصريان به آن اعتقاد داشتند: كا: خود ديگر انسان: بعد از مرگ در درون ؟؟؟ مي رود و به حيات خود ادامه مي دهد. موميايي

باء: روح پرنده- جند گير- جستجوگر، آخ: جنگجو

نمادها براي تنديس: ايران- بزوشير، مصر: كركس، شاهين، عقاب، مار- هند: گاو، بزند

هند مصريان: تنديس سازي- ديوارنگاري

ويژگي: 1 – حفظ شباهت چهره 2 – استحكام اسلوب 3 – وفادار به طبيعت در چهره سازي 4 – توجه نداشتن به نمايش واقع گرايانه بدن 5 – چشم هاي شيشه اي و شفاف 6 – رعايت بعد نمايي 7 – نماي صحيح و تمام رخ توام ( پاها به طرز نيم رخ و سينه و بالا تنه به طرز تمام رخ)

ديوارنگاري فضادار: 1- اسلوب نماكاري: تقسيم كردن ديوار به سطوح رنگين يا رنگهاي يكدست به كمك نوعي بعدنماي خطي متقاعد كننده

3 – اسلوب تزييني: حفظ كردن ايجاد توهم بعد نمايي تا صعودي و از دست دادن عناصر معماري گونه

4 – اسلوب پيچيده يا در هم: روي آوردن نقاش به چهارچوب هاي معماري گونه و چشم اندازهاي باز (مخلوطي از 3 اسلوب پيش)

هند و يونان باستان

اسلوب هندي يونان= كمال زيبايي + طبيعت گرا

يونان= عهد فلسفه و دموكراسي

عناصر اساسي ؟؟؟ يونان: 1 – طبيعت 2 – انسان 3 – عقل

مرحله توكل هند يونان: 1 – خامي 2 – كودكي 3- پختگي 4 – عقل

نظر يونانيان درباره زيبايي: نظم طبيعت و نظم عقل هر دو زيبا و ساده است و زيبايي چيزها با شناخت ما از آن ها يكي است.

نوع نقاشي يونان با توجه به ظروف به جا مانده:

مرحله اول: 1- شيوه تكرار حالت واحد 2 – استفاده از اشكال هندسي (مثلث- لوزي) 3 – به صورت سمبل از انسان

مرحله دوم: 1- مطالعه وضعيت و حركت بدن زنده 2 – طبيعت گرا و به صورت واقعي 3 – از وابستگي درآمد

مراحل پيكره سازي در يونان: 1- تنديس هاي كوچكي از حيوانات و پيكره هاي انساني كه از مس، برنز، سرب، عاج و سفال ساخته شده 2- مجسمه هاي ساده بزرگ (به اندازه طبيعي يا بزرگتر از آن) 3- ساختن پيكرهاي طبيعي و رنگ آميزي آنان كه جسم پردازي در آن بسيار با ظرافت است. 4 – پايه گذاري اسلوب طبيعت پردازي (ميدون- پيكره ؟؟؟ انداز)

هند يونان يكپارچه بود و مخلوطي از عقل و احساس است. اصلا خشك و بي روح نيست بلكه كاملا احساسي است.

هند روم: به تقليد يونانيان، به دنبال جلال و شكوه حكومت اما يونان به دنبال هند، ادب، فرهنگ بود.

هند رومي- نخستين مرحله جامع هند اروپاي غربي

اين هند ضمن استفاده از شكل هاي كلاسيك مفاهيم غير كلاسيكي را بيان مي كند و به علاقه و شخصيت فردي را با گرايش به مفاهيمي چون قانون، دولت، تمدن به هم مي آميزد.

ابتكارات روم: طاق نصرف، حمام هاي عمومي ساختمان و ؟؟؟؟ كلسئوم، شطرنجي كردن و عمودي بودن خيابان ها

هند پيكره سازي روم: 1- تك چهره سازي 2 – پيكرتراشي

تفاوت و شباهت روم و يونان: تفاوت: يونان= طبيعت گرا با موضوعات اساطيري (غير واقعي) روم: طبيعت گرا با موضوعات واقعي

شباهت: كلاسيك و طبيعت گرا

1 – تك چهره سازي

پيك تراش روحي نشانها و ويژگي هاي فردي را تا حد امكان در خود حفظ مي كرد.

در مورد شخصيت هاي مشهور يا ثروتمند پيكرتراش از شبيه سازي فراتر رفته و شخصيت و خصوصيات در مدل را در حد كمال بنماياند.

2 – پيكر تراشي و نقش برجسته سازي:

پيكر تراشي: 1 – ستايس هند پيكرتراشي يونانيان توسط روميان 2 - روحي بر پايه فرهنگ يوناني توسط اگوستوس

پيكره نوعي عظمت جدي را بيان مي كردند.


دریافت فایل


تحقیق در مورد هنر باستاني ماور نزديك و هند 17 ص

تحقیق در مورد هنر باستانی ماور نزدیک و هند 18 ص ,هنر باستانی ماور نزدیک و هند 18 ص,دانلود تحقیق در مورد هنر باستانی ماور نزدیک و هند 18 ص ,هنر,باس

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید