تحقیق در مورد کاربرد اصول يادگيري تجربي در آموزش پرورش کرم ابريشم به زبان روستايي 13 ص

تحقیق در مورد کاربرد اصول يادگيري تجربي در آموزش پرورش کرم ابريشم به زبان روستايي 13 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 13 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

عنوان :کاربرد اصول يادگيري تجربي در آموزش پرورش کرم ابريشم به زبان روستايي

کلمات کليدي :

زنان روستايي : گروهي از زنان ساکن در روستا که در بخش کشاورزي فعاليت داشته باشند .

کرم ابريشم : حشره اي کوچک که داراي دگرديسي کامل شامل چهار مرحله مي باشد .

ياد گيري موثر : آموزشي که جهت يادگيري داده شود و در نتيجه آن به صورت رفتاري ، کلامي و ... مورد ظهور باشد .

يادگيري تجربي :

چکيده :

نوغانداري به منظور توليد پيله مادر ، يکي از قديمي ترين صنايع جهان يعني صنعت نساجي است که طي آن برگ درخت توت به نخ ابريشم تبديل شده و ارزش افزوده سرشاري پديد مي آيد . ابريشم رشته اي است نازک ، بلند، سبک ، نرم ، جاذب الرطوبه ، رنگ پذير ، مقاوم در برابر نوسات حرارت ، نا رسانا و درخشنده که اين خصوصيات باعث استفاده گسترده آن در توليد البسه ، نارسانا ها ، صنايع لاستيک و وسايل پزشکي و ....گشته است .

با توجه به مشکلات موجود بين عرضه و تقاضاي ابريشم در جهان اجراي اين طرح به عنوان يک فعاليت توليدي ، ضمن اينکه گامي به سوي خود اتکايي کشور در محصولات کشاورزي به شمار مي رود و داراي توجيه مناسب اقتصادي است مي تواند تامين کننده نياز منابع تبديلي و بازار مصرف بوده ، و بستر ساز اشتغال به کار نيروهاي متخصص ( خصوصا در علوم کشاورزي و دامپروري ) و فاقد تخصص گردد .

ضمن اينکه بانوان کار آفرين نيز مي توانند با پياده سازي اين طرح ، گامي در جهت توسعه ميهن بردارند .

اين پروژه به مدت 7 روز و با حضور 20 نفر از زنان روستايي شهرستان راز و جرگلان توسط کارشناس زنان روستايي اجرا گرديد . بر اساس نياز سنجي شهرستان از زنان روستايي عنوان پروژه مشخص و اعتبار آن از طرف سازمان تامين و تخصيص داده شد . و با توجه به اعلام نياز بهره برداران اين پروژه براي گروه هدف زنان روستايي برگزار گرديد و چند روز اول بر اساس عناوين و سر فصل هاي آموزشي مباحث به صورت گسترده اي ارائه گرديد و از بخش فيلم و عکس و نشريات آموزشي نيز استفاده شد . . در روز آخر بازديد از کارگاه نوغانداري شهرستان تربت حيدريه انجام شد . و بعد از آن با احداث کارگاهي که گردانندگان آن افراد حاضر در کلاس بودند آموزش به اتمام رسيد و با مشاهده نتيجه کار اثر مثبت کار و يادگيري موثر مشخص گرديد و افراداعتماد به نفس بيشتري پيدا کردند .

مقدمه

بسمه تعالي

حضور محترم سرکار خانم مهندس اميري مشاور محترم رئيس سازمان

احتراما به استحضار مي رساند منطقه گيفان و يکه صعود به دليل دارا بودن توتستان مستعد پرورش کرم ابريشم مي باشد .

فوايد پرورش کرم ابريشم و صنعت نوغانداري پر کردن اوقات فراغت زنان و دختران روستايي است که در کنار کشاورزي و دامداري به اين شغل نيز مشغول مي باشند . که پس از اتمام دوره ي 45 روزه نوغانداري اگر نحوه ي پرورش اصولي باشد از هر جعبه تخم کرم ابريشم 40 الي 45 کيلو گرم پيله تر برداشت مي شود .

در منطقه گيفان حدود دو سوم خانواده ها به اين امر اشتغال دارند که بنا به دليل عدم وجود محل مناسب و عدم رعايت اصول بهداشت جهت پرورش ، تعداد کثيري از تخم ها تفريخ نشده و يا پس از اتمام دوره پيله تر مرغوبي عايد خانواده ها نمي شود .

در طول زمان پرورش مقدماتي در جهت بهتر پرورش دادن از سوي واحد آموزش زنان انجام مي گيرد که شامل برگزاري کلاسهاي يکروزه ، دو روزه و يا بازديد مي باشد همچنين عمل سرکشي از نوغانداران و بازديد و نظارت در طول دوره پرورش ، تکثير و توزيع نشريه و پيام هاي آموزشي مي باشد که مورد استقبال فراگيران قرار گرفته است .

کرم ابريشم يا ؟؟؟ حشره اي است کوچک که داراي دگرديسي کامل شامل چهار مرحله : تخم ، لارو ، شفيره و پروانه در يک نسل مي باشد . در مرحله اول جنين رشد و نمو کرده و به لارو تبديل مي شود .

در دومين مرحله لارو با تغذيه مواد غذايي به رشد و نمو خود ادامه مي دهد .

سومين مرحله دگرديسي يا تبديل لارو به شفيره است .

آخرين مرحله يا مرحله زايش شامل تخم ريزي پروانه ماده پس از جفت گيري است .

- تغذيه کرم ابريشم از برگ تازه درخت توت انجام مي پذيرد و تنها در دوره لاروي تغديه صورت مي پذيرد براي تغذيه کرم هاي جوان مي توان از برگ هاي خرد شده استفاده کرد ولي کرم هاي در نوسان بالغ ؟؟؟ از برگ هاي خرد نشده تغذيه مي کنند .


دریافت فایل


تحقیق در مورد کاربرد اصول يادگيري تجربي در آموزش پرورش کرم ابريشم به زبان روستايي 13 ص

تحقیق در مورد کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زبان روستایی 13 ص ,کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید