تحقیق در مورد فرار شاه به روایت تصویر

تحقیق در مورد فرار شاه به روایت تصویر

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 12 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

1

‏فرار شاه به روایت ‏تصویر

‏بختيار، شاه را مشايعت مي‌کند

‏با اوج گيري مبارزات انقلابي مردم ايران، و پس از آنکه تمامي سياستهاي محمدرضا پهلوي براي آرام کردن مردم خشمگين به شکست انجاميد، شاه شاپور بختيار که از چهره هاي شناخته شده جبهه ملي بود، به نخست وزيري برگزيد، اما اين اقدام شاه هم فايده نداشت و کارنامه خاندان پهلوي چنان سياه بود که مردم تنها به سرنگوني آن رضايت مي دادند.

2

‏پرواز به سوي مصر

‏مورخان معتقدند شكل‌گيري و گسترش نهضت اسلامي و هماهنگي قيام‌هاي مردمي به رهبري امام خميني(ره) و برگزاري مراسم چهلم‌هاي شهدا در شهرهاي مختلف و كشتار 17 شهريور و اعتصاب كاركنان شركت ملي نفت، كنترل امنيت كشور را از دست نيروهاي رژيم و حتي حكومت نظامي خارج نموده و موجب شد كه در زمان كوتاهي، پايه‌هاي اقتدار رژيم 2500 ساله شاهنشاهي سست شود. همين تحولات درنهايت منجر به فرار شاه در 26دي 1357 شد.

3

‏نگاه نگران شاه و فرح

‏رهبر انقلاب اسلامي، به هيچ عنوان حضور شاه و رژيم سلطنتي را تحمل نخواهد كرد. شاه نيز پس از عدم موفقيت دولت نظاميازهاري در برقراري نظم و آرامش و رقع اعتصاب ها كه اقتصاد كشور را فلج كرده بود، راه ديگري جز خروج از كشور نداشت.


دریافت فایل


تحقیق در مورد فرار شاه به روایت تصویر

تحقیق در مورد فرار شاه به روایت تصویر ,فرار شاه به روایت تصویر,دانلود تحقیق در مورد فرار شاه به روایت تصویر ,فرار,شاه,به,روایت,تصویر

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید