تحقیق در مورد فرق كمال با تمام 54 ص

تحقیق در مورد فرق كمال با تمام 54 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 54صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

‏1

1

‏فرق كمال با تمام

‏فصـــل 1

‏شناخت كمال انسان

‏قسمت اول

‏معاني لغوي:

‏كامل

‏بدون عيب ، بدون كمبوديا نارسايي .

‏داراي همة ويژگيهاي لازم .

‏تكامل

‏1 - رسيدن كسي يا چيزي به مرحلهَ كاملتر.

‏2 - كمال يابي و فرهيختگي.

‏تغييرات كمي كه در جريان تكوين پديده انباشته مي شود.

‏فرايند تدريجي كه در آن چيزي به چيز بهتر تبديل مي شود.

‏نظريه اي كه بر اساس آن گروهاي جانداران در گذر زمان ممكن است تغييركنند و از اين رو شكل و ساختار بدني تازه ، با نياكانشان فرق داشته باشد.

‏تكوين

‏1-پيدايش}1

‏1

2

‏فرق كمال با تمام

‏قسمت دوّم

‏فرق كمال با تمام

‏تمام در جايي گفته مي شود كه در يك شي همه آنچه كه براي اصل وجود لازم است بوجود آمده باشد بعضي از چيزها بوجود نيايد ، اصلا" اين شي در ماهيت خودش ناقص است ، تمامش بوجود نيامده است بلكه قسمتي از آن بوجود آمده است و اصطلاحا" تمام قابل كســر است يعني مي شود گفت : دو ثلثش موجود نيست

‏مثلا" يك ساختماني را تصور كنيد كه قرار است بر اساس نقشه اي ساخته شود ،اگر همه آن چيز هايي را كه سا ختمان احتياج به آن دارد نباشد ، نمي توان از آن استفاده كرد و وقتي همه پيدا شد ، مي گويند ساختمان تمام است و درست نقطه مقا بلش ( ناقص ) است

‏كمال در جايي است كه يك شي بعد از آنكه تمام گشت يك درجه بالاتر هم مي تواند داشته باشد و البته يك درجه هم بالاتر از آن و الي آخر اين نكته حائز اهمييت است كه بدون تمام ، كمال معنا و مفهومي ندارد ودر واقع تمام شرط لازم براي كمال است براي روشن تر شدن مطلب ،چند مثال ذكر مي كنيم

‏مثلا" مي گويند عقل فلان كس كامل شده ، يعني قبلا" هم عقل داشت ، اما حالا عقلش يك درجه بالا آمده است يا مثلا" مي گويند علم فلاني كامل شد ، يعني قبلا" هم علم داشت و از آن استفاده مي كرد ولي حالا بك درجه بالا آ مده و بيشتر شده و كاملتر شده است

‏تعبير انسان كامل در ادبيات اسلامي تا قرن هفتم هجري وجود نداشت و بعد از اين تاريخ به كار رفت و مي توان گفت اولين بار در دنياي اسلام پيدا شده است و اول كسي هم كه اين تعبير را كرده عارف معروف ( محيي الدين عربي اندلسي طايي ) است

‏1

4

‏فرق كمال با تمام

‏در باره او مي توان گفت كه او پدر عرفان اسلامي است اين شخص مردي عربي نژاد از اولاد حاتم طا يي و اهل اندلس ( اسپا نياي امروزي ) است.}2

‏قسمت سوم

‏انسان تمام و انسان ناقص

‏اين بحث را با يك سوال شروع مي كنيم و أن اين است كه :

‏اسا سا" أ يا ما انسان سالم و انسان معيوب داريم يا خير ؟

‏البته يك سلامت و يك عيب است كه مربوط به جسم و تن انسان است و در اين شكي نيست كه بعضي ها از نطر جسمي سالم يا مريض هستند . ولي اينها مربوط به شخص انسان است .

‏( أيا تا كنون دقت كرده ايد كه اگر انساني نقص عضو داشته باشد اين را ملاك در انسانيت او قرار نمي دهند ؟ مثلاً فيلسوف معروف و بزرگي همچون سقراط از بدشكلترين افراد بوده است . اما تاكنون بدشكلي را براي او ملاك قرار داده اند و از روي حال ظاهر اين شخص قضاوتي درباره ايشان كرده اند . أيا أن ديگري فيلسوف بزرگي همانند ابوالعلا معري كور بوده است يا طه حسين در زمان معاصر و بسياري از افراد ديگر …‏ اين خود دليل بر اين است كه انسان دو چيز دارد : شخصي دارد و شخصيتي . تني دارد و روحي . جسمي دارد و رواني .

‏حال كه معلوم شد هدف ما در سوال اول روان انسان بوده است ، بارديگر سوالمان را البته به شكلي ديگر طرح مي كنيم .

‏اساساً آيا روان انسان مي تواند بيمار باشد در حاليكه جسم انسان سالم باشد يا خير ؟

‏كساني كه منكر روح و اصالت روح هستند و تمام خواص روحي را اثر مستقيم و بلاواصطه سلسله اعصاب انسان مي دانند بنا بر نظريه اينها اساساً روان حكمي ندارد و همه چيز تابع جسم است . اگر روان بيمار باشد حتماً جسم بيمار است كه روان بيمار است ، بيماري رواني همان بيماري جسمي است .


دریافت فایل


تحقیق در مورد فرق كمال با تمام 54 ص

تحقیق در مورد فرق كمال با تمام 54 ص ,فرق كمال با تمام 54 ص,دانلود تحقیق در مورد فرق كمال با تمام 54 ص ,فرق,كمال,با,تمام,54,ص

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید