تحقیق درباره چگونگي رابطه بين آنتروپي صورت وضعيت مالي و اقلام آن با تغييرات سود واقعي

تحقیق درباره چگونگي رابطه بين آنتروپي صورت وضعيت مالي و اقلام آن با تغييرات سود واقعي

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

بدون شك مهمترين انگيزة سرمايه گذراي كسب سود مورد استفاده توسط سرمايه‌گذاران مي‌باشد و مطالعات و پژوهشهاي انجام شده درباره سود حسابداري و احكام مرتبط با آن يكي بيشترين تلاشهاي پژوهشي را در تاريخ تحقيقات حسابداري تشكيل مي‌دهد. از اين رو پيش بيني سود آتي شركتها و عوامل مرتبط با آن بسيار حائز اهميت مي‌باشد.

از آنجاييكه سود داراي نقش اطلاعاتي در جهت تبديل باورهاي موجود در آينده و ميزان توانايي شركت در برابر سهامداران و بستانكاران مي باشد. بنابراين رابطه بين سودهاي گذشته و آتي و تفاوت بين آنها و پي بردن به عوامل ايجاد تغييرات سود و چگونگي ارتباط آن با ساير صورتهاي مالي و بالاخص ترازنامه و احكام آن مي تواند بسيار مورد توجه و مهم باشد.

بكارگيري اطلاعات مندرج در صورتهاي مالي در جهت تصميم گيري بدون تجزيه و تحليل آنها مفيد نمي باشد و مي تواند نتيجه معكوس داشته باشد و استفاده كننده از آن را گمراه سازد، لذا تجزيه و تحليل صورتهاي مالي و بسط و گسترش و ابداع فنونهاي مرتبط با آن از اهميت زيادي برخوردار است و اكثر تصميم گيريهاي مديران و سرمايه‌گذاران و سهامداران حرفه اي و ساير استفاده كنندگان از صورتهاي ملي بسته به ميزان شناخت و آشنايي به فنون تجزيه و تحليل براساس نتايج حاصل از اين فنون گرفته مي شود.

هدف از تجزيه و تحليل صورتهاي مالي از يك سو ارزيابي عملكرد گذشته يك واحد تجاري و از طرفي فراهم آوردن اطلاعات و روشهاي مناسب در جهت برنامه ريزي براي رسيدن به اهداف آتي واحد تجاري مي‌باشد. از اين رو تلاشها و تحقيقات فراواني در جهت تجزيه و تحليل صورتهاي مالي براي پيش بيني وضعيت آتي شركتها صورت پذيرفته و تكنيكهاي متفاوتي براي اين تجزيه و تحليل ها ابداع گرديده است.

از جمله هنري شيل در سال 1969 ميلادي روش جديد براي تحليل صورتهاي مالي با نهاد. اين روش كه براساس مفاهيم تئوري اطلاعات پايه گذاري شده است روند تغييرات تركيب اقلام ترازنامه را بوسيله فرمول آنتروپي شانون  مورد بررسي قرار داد و بجاي تكنيكهاي مرسوم كه رابطه اقلام ترازنامه را بطور جداگانه (نسبتهاي مالي) با يكديگر مطالعه مي‌كنند. رابطه تركيب اقلام ترازنامه را مورد برسي و تحقيق قرار مي‌دهد.

تئوري اطلاعات ابتدا در رشته هاي رياضي و مخابرات گسترش يافت و سپس هنري ثيل آنرا در حسابداري و اقتاد تعميم و توسعه داد و از آن جهت اندازه گيري ارزش اطلاعات صورتهاي مالي با مقياس مشترك استفاده نمود.

آنتروپي شانون ميزان بلاتكليفي استفاده كننده از اطلاعات صورتهاي مالي را محاسبه مي‌كند. هرچه اين ميزان بيشتر باشد. درجه بلاتكليفي و عدم حقيقت بالاتر رفته، كار تجزيه و تحليل صورتهاي مالي شكل مي گردد، يعني تحليل گرمايي در پيش بيني وضعيت مالي شركت با شك و ترديد در مورد برآوردهاي انجام گرفته روبرو مي‌گردد.

هرچه اين ميزان كمتر باشد تحليل گرماي و پيش بيني وضعيت مالي شركت يا موفقيت و شكست مالي داراي توفيق بيشتري خواهد بود.

و.....


دریافت فایل


تحقیق درباره چگونگي رابطه بين آنتروپي صورت وضعيت مالي و اقلام آن با تغييرات سود واقعي

تحقیق,درباره,چگونگي,رابطه,بين,آنتروپي,صورت,وضعيت,مال,و,اقلام,آن,با,تغييرات,سود,واقعي

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید