تحقیق درباره چرا بايد از عينك آفتابي استفاده كنيم

تحقیق درباره چرا بايد از عينك آفتابي استفاده كنيم

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

چرا بايد از عينك آفتابي استفاده كنيم؟

چشم به عنوان يكي از مهم ترين راه هاي ارتباط بدن با دنياي خارج است و افزون بر آن درك لذت ها، ايجاد تعادل و محافظت از بدن را بر عهده دارد. بدون شك آگاهي از چگونگي نگهداري آن موجب پيشگيري از بروز بسياري از بيماري هاي چشمي مي شود. آب مرواريد(كاتاراكت) يكي از بيماري هاي شايع چشمي است كه همراه با افزايش سن ايجاد مي شود. علت آن كدورت عدسي چشم است و عوامل متعددي در بروز و ايجاد آن دخالت دارد:

۱. سن: با افزايش سن بيشتر مي شود.

۲. ارث.

۳. مصرف مشروبات الكلي.

۴. استعمال دخانيات.

۵. تماس با پرتو ماوراءبنفش(Ultra Violet) UV موجود در نور خورشيد.

يكي از عواملي كه در بروز آب مرواريد موثر است قرار گرفتن چشم به مدت طولاني در معرض تابش نور خورشيد است. آب مرواريد ابتدا با تاري ديد شروع مي شود و به تدريج پيشرفت مي كند و موجب از دست دادن بينايي مي شود. گر چه در حال حاضر با انجام عمل جراحي و تعويض عدسي چشم و استفاده از عينك، بينايي به طور كامل برمي گردد. با توجه به اين كه در كشور ما نسبت روز هاي آفتابي به غيرآفتابي بسيار زياد است و به طور طبيعي در صورت عدم استفاده از وسايل مناسب براي محافظت از چشم، چشم ها در مدت طولاني تري در معرض پرتو هاي مضر قرار مي گيرند. عينك هاي آفتابي استاندارد از وسايل بسيار مناسب در حفاظت از چشم است متاسفانه از اين وسيله بيشتر به منظور محافظت از چشم و پيشگيري از بروز آب مرواريد و ساير آسيب ها عرضه شده و در كشور ما به عنوان يك كالاي تجملي و براي افزودن به زيبايي به كار مي رود. افزون بر اين درصد قابل توجهي از عينك هايي كه به عنوان عينك آفتابي عرضه و استفاده مي شود، غيراستاندارد هستند و استفاده از آن ها در روز هاي آفتابي نه تنها مفيد نيست، بلكه در صورت استفاده از آن مي توانند موجب آسيب بيشتر به چشم شوند. آمار نشان مي دهد كه در آمريكا سالانه سيصد ميليون عينك آفتابي توليد مي شود. اين آمار نه تنها خود بيانگر درك ضرورت استفاده از اين نوع عينك در آن كشور است طبيعي است كه با توجه به شرايط جغرافيايي كشور ما ضرورت استفاده از آن را براي ما ملموس تر مي نمايد.

و...


دریافت فایل


تحقیق درباره چرا بايد از عينك آفتابي استفاده كنيم

تحقیق درباره چرا بايد از عينک آفتابي استفاده کنيم,تحقیق,درباره,چرا,بايد,از,عينک,آفتابي,استفاده,کنيم,چرا بايد از عينک آفتابي استفاده کنيم

علوم پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید