تحقیق درباره چگونگی پیدایش بازی گلف

تحقیق درباره چگونگی پیدایش بازی گلف

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

همانطور كه امروزه می شناسیم، احتمالاً منشأ بازی گلف، از اسكاتلند است. ولی اگر بخواهیم رد پای آن را بگیریم. شروع این بازی به صدها سال پیشتر باز می گردد. در اوایل امپراطوری روم، یك نوع بازی وجود داشته و به نام «پاگانیكا» معروف بوده است؛ كه با یك توپ چرمی پر از پرهای نازك پرندگان و یك چوب خمیده كه به عنوان چوگان بوده، بازی می شده است.

دلایلی وجود دارد كه در انگلستان هم، یك بازی كه خیلی شبیه بازی گلف بوده، در اواسط قرن چهاردهم وجود داشته است، و در موزه بریتانیا تصویری در یك كتاب متعلق به قرن شانزدهم وجود دارد كه سه بازیكن این بازی را نشان می دهد و هر كدام، یك توپ و یك چوب چوگان دارند، كه سعی می كنند توپ را به كمك این چوگان، به داخل سوراخی بیندازند.

در قرن پازندهم، گلف به قدری در اسكاتند عمومیت یافت كه قوانینی گذاشتند كه این بازی را قدغن كرد. زیرا، خیلی از وقت مردم را می گرفت! گذشته از این، علاقه زیاد به گلف، حتی باعث شده بود مردم مثلاً تیراندازی را هم فراموش كرده، و یا این كه یكشنبه ها به كلیسا نیایند.

گلف از قدیم هم، به عنوان یك بازی «اشرافی و باستانی» معروف بوده است. برای این كه به نظر می رسید، اشراف خیلی به این بازی تمایل داشته اند. جیمز چهارم، جیمز پنجم و ماری استورات، از علاقه مندان بازی گلف بوده اند. اولین كلوپها ی گلف، در قرن هجدهم تأسیس شدند. در امریكا گلف از سال ۱۷۹۹، كم و بیش بازی می شده است. اما تقریباً یك صد سال گذشت تا این كه این بازی به صورت یك ورزش مرتب و منظم در آمریكا در بیاید. اولین كلوب گلف، در آمریكا در سال ۱۸۸۸ در نیویورك تأسیس شد.

مینی گلف، ورزش اوقات فراغت

       ورزشی که بسیار ارزان است و حتی می توان در خانه آن را انجام داد تا اعضای خانواده ها با انجام آن نه تنها فعالیت بدنی داشته باشند، بلکه بتوانند ضمن پرکردن اوقات فراغت، خود از استرس های شهری دور شوند.  

فدراسیون گلف چندی است در صدد گسترش مینی گلف در کنار گلف است. ورزشی که بسیار ارزان است و حتی می توان در خانه آن را انجام داد تا اعضای خانواده ها با انجام آن نه تنها فعالیت بدنی داشته باشند، بلکه بتوانند ضمن پرکردن اوقات فراغت، خود از استرس های شهری دور شوند. فراهم کردن کلاب و توپ و سازه های متحرک برای پرداختن به این ورزش سخت نیست و اکنون در دنیا تمام اعضای خانواده ها به آن می پردازند و ورزشی همگانی شده است.

حتی در آمریکا فضای خالی پشت بام ها را به این ورزش اختصاص می دهند و در بیشتر کشورها در جلوی خانه ها، پارک ها، فضاهای خالی کنار خیابان ها زمین های مینی گلف برای افراد جامعه مهیا شده است.

چندی پیش سومین رقابت مینی گلف در پارک لاله تهران توسط انجمن مینی گلف برگزار شد که مورد استقبال بسیاری از خانواده هایی که گلف را به صورت رایگان زیر نظر فدراسیون آموزش دیده بودند، قرار گرفت.

و...


دریافت فایل


تحقیق درباره چگونگی پیدایش بازی گلف

تحقیق,درباره,چگونگی,پیدایش,بازی,گلف,تحقیق درباره چگونگی پیدایش بازی گلف

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید