تحقیق درباره چگونگي علاقمند ساختن يك دانش آموز پرخاشگر به درس و مدرسه

تحقیق درباره چگونگي علاقمند ساختن يك دانش آموز پرخاشگر به درس و مدرسه

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه:

يكي از مسايل مورد بحث در تربيت كودكان و يكي از عوامل موثر در تعليم و تربيت محيط سالم و پويايي است كه افراد در آن زندگي مي كنند. اما امروزه ما شاهد رفتارهاي نابهنجاري هستيم كه باعث بر هم زدن نظم جامعه مي شوند از جمله اين رفتارها مي توان به پرخاشگري اشاره كرد.

روان شناسان علت اصلي اين پديده(پرخاشگري) شكستها و ناكامي هاي طولاني مدت مي دانند. و معتقدند در مورد پرخاشگري كودكان« از نو جهت دادن رفتار آنان»به مراتب بهتر از تلاش براي سركوبي آن مي باشد. تنبيه هاي شديد و انضباط خشك و انعطاف ناپذير از جمله علل پرخاشگري است.

اگر پرخاشگري كودك در مدرسه با خصومت پاسخ داده شود، سبب تشديد اين رفتار شده و امكان دارد آن را بصورت يك رفتار دائمي درآيد.

بيان مسئله:

پرخاشگري زياد بيانگر آن است كه كودك در يادگيري رفتارهاي مطلوب در مواجهه با محركهايي كه خشم او را بر مي انگيزد، دچار شكست شده است.

ولي بررسي مي كنيم پرخاشگري در مقايسه با انزوا طلبي خطر كمتري دارد زير حداقل نشان دهنده تلاش فعال كودك براي جبران ناكاميهايش مي باشد.

معصومه دانش آموزي است كه در كلاس دوم دبستان در يكي از روستاهاي اطراف شهر خمين و در يك دبستان عادي مشغول به تحصيل است، هنوز چند روزي از آغاز سال تحصيلي نگذشته بود كه شكايات دانش آموزان از معصومه شروع شد، كم كم كار به جايي رسيد كه وي در تمام اوقاتي كه در مدرسه بود، بچه ها را كتك مي زد و مقنعه آنها را پاره مي كرد و داد و فرياد در مدرسه به راه مي انداخت و كلا رفتار وي براي معلمان و دانش آموزان غيرقابل تحمل شده بود.

سعي كردم با معصومه رابطه صميمانه اي برقرار سازم، كه اين كار در اوايل بسيار مشكل بود، ولي به مرور زمان توانستم نظر وي را جلب كرده و از او خواستم تا برايم بگويد چرا اين كارها را انجام مي دهد. ولي او هيچ چيز نگفت. ظاهري آرام داشت. و از نظر رشد جسمي متناسب با سن و سالش مي باشد. وضعيت هوشي وي طبيعي بوده و بسيار پرتحرك و فعال است.

روشهاي گردآوري اطلاعات

1- مشاهده      2- مصاحبه       3- مشاوره       4- شواهد(1)

آزار و اذيت معصومه هر روز بيشتر، بيشتر مي شد. بطوري كه در كلاس درس هم نظم كلاس را يكباره به هم مي زد. بطوري كه اين رفتار روي دانش آموزان ديگر هم تاثير گذاشته بود، به همين علت براي تشخيص نوع مشكل دانش آموز كارم را با مصاحبه شروع نمودم. از اولياء معصومه دعوت كردم كه به مدرسه بيايند. مادر معصومه به مدرسه آمد و اظهار داشت كه در خانه هم همينطور است و پرخاشگري مي كند. بررسي سوابق قبل از تولد، و بعد از تولد نشان مي دهد كه كودك مشكل خاص جسماني ندارد. نمرات سال قبل(كلاس اول) در حد متوسط بوده و نمرات سه ماهه امسال وي نيز رضايت بخش نبود.

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره چگونگي علاقمند ساختن يك دانش آموز پرخاشگر به درس و مدرسه

تحقیق,درباره,چگونگي,علاقمند,ساختن,يک,دانش,آموز,پرخاشگر,به,درس,و,مدرسه

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید