تحقیق درباره حمزه بن عبدالمطلب عليه السلام

تحقیق درباره حمزه بن عبدالمطلب عليه السلام

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

حمزه (ع) به روايت تاريخ

حمزه عموي پيامبر(ع) و فرزند عبدالمطّلب؛ مردي جنگجو، نيرومند و پر صلابت بود. بيشتر روزها را به شكار مي پرداخت و غالباً پس از بازگشت ابتدا كعبه را طواف كرده و سپس به خانه اش مي رفت.

يك روز پس از بازگشت از شكار، به او مي گويند كه ابوجهل، پيامبر را بسيار آزرده است. حمزه اي از اين كار خشمگين شده و در پيِ ابوجهل بر مي آيد، تا اين كه او را در مكاني يافته و با كمانش چنان بر سر او مي كويد كه فرقش شكافته مي شود.

آن گاه با بيان عباراتي كه حكايت از اسلام آوردنش مي كند، و اين كه«از امروز بر دين محمدم»، مسلمان مي شود. شبانگاهان نيز نزد رسول خدا(ص) حاضر شده و اسلامش را اظهار مي دارد و آن حضرت، او را دهاي خير نموده و پايداري در راه اسلام را برايش آرزو مي كند.

سپس در جنگ بدر شركت كرده و در جنگ اُحُد به شهادت مي رسد و در دامنة كوه اُحُد به خاك سپرده مي شود.

اين كوتاه سخن، همة دانسته هاي يك فرد كم اطلاع از تاريخ صدر اسلام، دربارة حضرت حمزه (ع) است. نيز ممكن است اين را هم بداند كه او به دست شخصي به نام وحشي و به دستور هند (مادر معاويه) به شهادت مي رسد تا آن جا كه هند، جگر حمزه را به دندان كشيده و بدين سبب به هند جگرخوار(آكله الاكباد) معروف مي گردد.

حضرت حمزه، يك دختر و دو پسر- از دو همسر- داشته كه پسرانش يَعلي و عمَاره نام داشتند و بدين سبب، كُنيه اش ابويعلي و ابو عمّاره بوده است.

در سال دوم هجري كه غزوة بدر روي مي دهد، در كنار علي(ع) شجاعانه با دشمن مي جنگد و گوشه اي از فداكاري و جانفشاني اش را در راه خدا و رسول خدا (ع) به نمايش مي گذارد. و سرانجام در غزوة اُحُد (سوم هـ.ق .) كه اوج قدرتمندي و توانمندي اش در ركاب پيامبر اسلام، به درجة شهادت رسيده و به سيدالشّهداء ملقب مي گردد.

حمزه (ع) و كِتمان ايمان

مؤمنيني كه ايمانشان را كِتمان مي كردند

موضوع كتمان دين و ايمان، حرف تازه اي نيست بلكه سنت برگزيدة خداوند است در ميان مؤمنين روزگار؛ از زمان آدم تا خاتم، و از آن زمان تا قيام قائم آل محمّد(ع)

و.....


دریافت فایل


تحقیق درباره حمزه بن عبدالمطلب عليه السلام

تحقیق,درباره,حمزه,بن,عبدالمطلب,عليه السلام,تحقیق درباره حمزه بن عبدالمطلب عليه السلام

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید