تحقیق درباره فلسفه غيبت و امامان غایب

تحقیق درباره فلسفه غيبت و امامان غایب

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 10 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

بحث غيبت امام عصر يكي از نكته هائي است كه مخالفين عقايد شيعه آنرا محفلي عليه عقايد شيعه قرار دادند. شناخت موقعيت و شرايطي كه اكنون در آن به سر مي بريم مستلزم شناخت غيبت است . برداشتهاي نادرست سهواَ يا عمداَ سبب حملات مختلفي به عقايد شيعه شده است . عقيده به دوازدهمين امام به تعبير يكي از نويسندگان مغرض سني گريزگاهي بوده براي شيعه كه قول دوازده امام را داده است .

و چون امام عسگري فرزندي نداشته مسئله غيبت را بيان كرده اند ؛ كه اين نويسنده اين مسئله را بدون پايگاهي در قرآن و اسلام دانسته يا نويسنده ديگري مي نويسد عقيده شما عقيده كاملاَخرافاتي است و او مي گويد كه شيعيان مي گويند امام دوازدهم در چاه سرداب منزل پدرشان رفته اند و غيبت دارند و مي گويد :

كي چاه فرزندي بنام انسان بدنيا مي آورد و شما بعد از سيمرغ و غول بياباني موجود خيالي سومي را بوجود آورده ايد .

البته درك درست مسئله غيبت اينگونه هجمه ها را پاسخ مي دهد و اما ببينيم اين سخنان درست است ؟

به هيچ وجه داستان اينگونه نيست و اگر نويسنده عينك غرض ورزي را بر ميداشت و در مكتب خود ( اهل سنت )  مطالعه ميكرد به نادرستي مطالبش پي مي برد .

در دومين سوره قرآن آنجا كه خدا نقش هدايتگر را از خصائص اهل تقوي مي داند ” الذي يومنون بالغيب . . . ” اهل سني و شيعه مقصود از لاريب را امام عصر مي دانند و در آيات قرآن و احاديث زيادي از رسول الله اين موارد ذكر شده است . شعراي بزرگ شيعي در دوران قبل امام عسگري اشعاري را دارند كه به صراحت مسئلة غيبت در آنها ذكر شده و آنقدر اين مسئلة غيبت مهم بوده كه حتي در ادبيات شيعي وارد شده و موضوع غيبت آنقدر شناخته شده  كه صحابه ائمه در اين زمينه كتابها نوشتند . سه تا از صحابه امام كاظم در اين زمينه كتاب مستقلي نوشته اند .

 پس مسئلة غيبت مسئله اي نبوده كه بعد از امام عسگري مطرح شود كه براي گريز از بچه دار نشدن ايشان باشد .مسئله غ


دریافت فایل


تحقیق درباره فلسفه غيبت و امامان غایب

غیبت,غایب بودن امامان,امام عصر

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید